۱۱ سال به دنبال رنکینگ زیر ۵۰ جهان بودیم

مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز:

مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز در خصوص صعود ۱۰ پله ای رنکینگ نوشاد عالمیان گفت: ۱۱ سال به دنبال این بودیم که رنکینگ نوشاد به زیر ۵۰ برسد که سرانجام در مسابقات قهرمانی آفریقای جنوبی رقم خورد و به رنکینگ ۴۷ جهان رسید.

۱۱ سال به دنبال رنکینگ زیر ۵۰ جهان بودیم

مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز در خصوص صعود ۱۰  پله ای رنکینگ نوشاد عالمیان گفت: ۱۱ سال به دنبال این بودیم که رنکینگ نوشاد به زیر ۵۰ برسد که سرانجام در مسابقات قهرمانی آفریقای جنوبی رقم خورد و به رنکینگ ۴۷ جهان رسید. باید مدنظر داشت که این موفقیت در شرایطی رخ‌داده که وضعیت اقتصادی نسبت به گذشته متفاوت و آزاردهنده شده و این امر کار را سخت می‌کند.
وی افزود: نوشاد عالمیان باتوجه‌به این که فقط تا مرحله یک شانزدهم نهایی قهرمانی جهان پیش رفت، در رنکینگ جهانی ۱۰ پله صعود کرد و در رده ۴۷ دنیا ایستاد این در حالی است که رقیب قزاقستانی عالمیان، حدود ۸ سال در این جایگاه بود و الان نوشاد با رده ۴۷ جلوتر از او که در رده ۴۹ است، قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه اگر مصدومیت (درد پهلو) برای نیما پیش نمی‌آمد، اتفاق تاریخی دیگری رقم می‌خورد؛ اما بدشانسی آورد، تصریح کرد: مسابقه قهرمانی جهان در آفریقای جنوبی، دومین دوره‌ای بود که روش دسته‌بندی تیم‌ها حذف و شرکت‌کنندگان بر اساس سیدبندی، قرعه‌کشی شدند، برگزار شد. اما با وجود آنکه به سود ما نبود، موفق شدیم نسبت به سال ۲۰۲۱ دو نفر سهمیه انفرادی نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی و یک سهمیه تیم دوبل برادران عالمیان بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: نسبت به سال ۲۰۲۱، سهمیه ما در بخش انفرادی و دوبل، صد درصد افزایش‌یافته است؛ زیرا این مرتبه علاوه بر نوشاد و نیما عالمیان، هدایی و احمدیان هم سهمیه گرفتند این در حالی است که حداکثر سهمیه تیم‌ها در مسابقات بین‌المللی، دو سهمیه است.
وی با یادآوری اینکه در مسابقات قهرمانی دنیا در آفریقای جنوبی، از ۲۰ مدال توزیع شده، ۱۹ مدال به قاره آسیا و فقط یک مدال به قاره اروپا تعلق گرفت، اظهار داشت: ضمن اینکه تمام قهرمانان جهان المپیک تنیس‌روی‌میز از آسیا هستند، همین موضوع کار ما را در آسیا برای گرفتن سهمیه سخت می‌کند؛ با این‌ وجود پینگ‌پنگ‌بازهای ما بارها افتخارآفرینی کرده‌اند.
وی افزود: علاوه بر اعزام‌ها و مدال‌آوری‌ها، اتفاق دیگری که افتاده است اعزام داور و کادر فنی به مسابقات است. به‌عنوان نمونه امروز نامه‌ای از کمیته ملی المپیک رسید مبنی بر اینکه به جز ورزشکار چه تعداد کادر فنی برای هانگژو انتخاب شده است که پاسخ دادیم رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز به‌عنوان هیات ژوری و خانم‌ها رضایی و هروی دو داور مسابقات هم اعزام می‌شوند.
رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز با اشاره به اینکه سهمیه المپیک ۲۰۲۴ با ارتقای رنکینگ جهانی نوشاد عالمیان کسب شده است، خاطرنشان کرد: افتخارآفرینی بین‌المللی پینگ‌پنگ‌بازان کشورمان زیاد است و در دو دوره اخیر مسابقات کشورهای اسلامی در تیمی و انفرادی طلا گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: البته حق می‌دهیم که مردم بخواهند تمام قهرمان المپیک از ایران باشند؛ اما باید امکانات و زیرساخت و بودجه را هم در نظر گرفت.
وی در مورد افتخار آفرینی پارا تنیس روی میز هم تصریح کرد: پرجمعیت‌ترین رشته پارا، پارا تنیس روی میز است که بانوان و مردان در رشته‌های نشسته و ایستاده فعال هستند. باتوجه‌به کادر فنی مجربی که تیم را همراهی می‌کند شانس‌ زیادی برای مدال‌آوری داریم.