ایلام ، استان نوظهور در گردشگری کشور است

استاندار ایلام:

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های ایلام در بحث گردشگری، گفت: ایلام استان نوظهور در گردشگری کشور است.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های ایلام در بحث گردشگری، گفت: ایلام استان نوظهور در گردشگری کشور است.
به گزارش مهر، حسن بهرام‌نیا  در دیدار با حجت السلام سیدمحسن سعیدی گلپایگانی با اشاره به دستاوردهای استان در حوزه‌های مختلف، گفت: ایلام سال گذشته در بحث اشتغال رتبه نخست کشور و از نظر کاهش نرخ بیکاری، رتبه دوم کشور را کسب کرد؛ سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال ایلام ۶ هزار و ۶۷۱ شغل بود که ۱۷ هزار و ۷۸۶ شغل در این استان ایجاد شد.
بهرام‌نیا افزود: با تلاش‌های انجام شده پس از سال‌ها تورم ایلام در رتبه‌بندی ۷ پله بهبود یافت که با راه‌اندازی و آغاز فعالیت میدان میوه و تره بار شهر ایلام که در دستور کار است، بیش از گذشته شاهد کاهش نرخ تورم در این استان خواهیم بود.
نماینده عالی دولت در استان ایلام به موضوع مهم انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به ایلام اشاره کرد و یادآور شد: این خواسته مردم استان با همدلی همه و با تلاش‌های صورت گرفته پس از سال‌ها محقق شد و پرونده‌ی مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان منتقل شد که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده از قِبل آن وارد استان می‌شود.
بهرام‌نیا بیان داشت: در این راستا علاوه بر انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به ایلام، ۱۴ پرونده مالیاتی دیگر به استان بازگردانده شد که از قِبل مالیات این شرکت‌ها، مبالغ قابل توجهی عاید استان می‌شود.
استاندار ایلام تاکید کرد: سال گذشته از قِبل سهم عوارض آلایندگی‌ها، ۲۴۰ میلیارد تومان بین شهرداری‌های استان توزیع شده است.
نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به ظرفیت بالای استان در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه‌ی نفت و گاز، گفت: توسعه‌ی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام و آغاز فعالیت میدان نفتی چنگوله در توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان بسیار موثر خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بالای ایلام در بخش صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و افزود: ایلام به‌عنوان استان نوظهور گردشگری جایگاه خود را در کشور پیدا کرده، تا جایی که بیشترین حجم تردد ایام نوروز مربوط به این استان بود که استان با وجود ثبت بیشترین حجم تردد، رتبه‌ی نخست کاهش تصادفات در کشور را کسب کرد.
مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های استاندار ایلام در بخش‌های مختلف گفت: استان ایلام با زحمات و تلاش‌های شما روزبه‌روز رو به پیشرفت و توسعه خواهد بود.
حجت السلام سیدمحسن سعیدی‌گلپایگانی با ابراز خرسندی از کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال این استان در کشور، افزود: خدا را شاکریم که ایلام رتبه نخست اشتغال را کسب کرد.
حجت السلام سعیدی‌گلپایگانی در پایان اهتمام مسئولان و متصدیان امر در بحث حجاب و عفاف را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد.