رشد ۴۴ درصدی پروازهای خارجی در اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت:در تیرماه امسال ۵۲ پرواز در مسیر‌های بین المللی از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان داشته ایم که رشد ۴۴.۵ درصدی را نسبت به خردادماه داشته است.


مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت:در تیرماه امسال ۵۲ پرواز در مسیر‌های بین المللی از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان داشته ایم که رشد ۴۴.۵ درصدی را نسبت به خردادماه داشته است.
به گزارش تسنيم،حسن امجدی مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به آمار پرواز‌های تیرماه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اظهار داشت‌: در تیرماه سال جاری تعداد یک هزار و ۲۵۰ پرواز در مسیر‌های داخلی و ۵۲ پرواز در مسیر‌های بین المللی در این فرودگاه انجام شده که شاهد رشد ۸ درصدی در پرواز‌های داخلی و رشد ۴۴.۵ درصدی در پرواز‌های خارجی نسبت به خرداد ماه هستیم.
او با اشاره به افزایش اقدامات فرودگاه اصفهان در راستای مبارزه با گسترش بیماری کرونا، بیان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و با شروع طرح پیشگیری و مقابله با این ویروس، اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان از همان روز‌های ابتدایی تا به امروز انجام اقدامات لازم برای ایجاد محیط ایمن و به دور از استرس برای مسافران را مطابق با آخرین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان افزود: ویروس‌زدایی و
ضدعفونی کردن تمای اماکن فرودگاهی از قبیل ترمینال‌های پروازی، ساختمان‌های اداری، عملیاتی و تجهیزات فرودگاهی به صورت مستمر و چند مرحله در روز، ویروس‌زدایی هواپیماها، ماشین آلات مستقر در رمپ پروازی و بار مسافران قبل از هر پرواز توسط شرکت‌های هندلینگ کننده، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی در ترمینال پرواز‌های
بین المللی و تب سنجی روزانه کارکنان و مراجعان اداره کل، از جمله مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه این فرودگاه از ابتدای شیوع ویروس کوید ۱۹ است.
او تصریح کرد: ناوگان تاکسیرانی فرودگاه، اتوبوس شرکت واحد ویژه فرودگاه و سرویس‌های ایاب و ذهاب پرسنل به صورت مداوم ضدعفونی می‌شود و وسایل حفاظت فردی نظیر ماسک، دستکش، مایع و ژل ضدعفونی کننده در اختیار کلیه پرسنل به ویژه کارکنان واحد‌هایی که در تماس مستقیم با مسافران هستند، گذاشته شده است.
امجدی ادامه داد: سرویس مرتب و مستمر فیلتر‌های هواساز‌های ترمینال‌های پروازی به منظور تهویه هر چه بهتر و سریعتر هوا و تعطیلی اماکن پرخطر از جمله اتاق سیگار، اتاق مادر و کودک و ...و قطع
آب سرد کن‌ها در ترمینال‌های پروازی از دیگر اقدامات مهم این فرودگاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا بوده است.