استفاده از ظرفیت سدهاي استان كردستان و دعوت ازسرمايه گذاران برای توسعه گردشگری حاشیه سدها

مديرعامل شركت آب منطقه اي كردستان:

مهندس كامران خرم ضمن اشاره به توپوگرافي سدهاي استان، اظهار داشت:سدها و درياچه هاي استان كردستان با مناظر بي نظير و جاذبه هاي خاصي كه دارند، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری استان، بشمار مي‌آيند.


مهندس كامران خرم ضمن اشاره به توپوگرافي سدهاي استان، اظهار داشت:سدها و درياچه هاي استان كردستان با مناظر بي نظير و جاذبه هاي خاصي كه دارند، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری استان، بشمار مي‌آيند.
وي با بيان اينكه از ديرباز پیرامون دریاها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها ازجمله مناطقی بوده‌اند که تجمع جوامع انسانی در آن شکل گرفته است، گفت:تمايل مردم به پهنه‌هاي آبي طبيعي يا مصنوعي غير قابل انكار بوده است و سازه هاي آبي همواره پتانسیل کافی جهت جذب گردشگر را داشته‌اند.
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي كردستان ادامه داد: استفاده از سدهای كردستان با وجود تنوع، زیبایی و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد زمينه ساز رشد صنعت گردشگري بوده و متعاقب آن، توسعه اقتصادي را به همراه داشته و ميتواند باعث اشتغالزايي جمعي از شهروندان اين استان را به صورت مستقيم يا
غير مستقيم باشد.
وي با بيان اينكه گردشگری آبی، ظرفیت زیادی برای ایجاد اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی دارد، افزود: اين طرح علاوه بر رونق تولید، اشتغال و
تنوع بخشيدن به اقتصاد منطقه می‌تواند در کنار کشاورزی برای اهالي روستاهاي اطراف سدها منبع خوبی جهت درآمدزایی باشد.
مهندس خرم ادامه داد: استفاده بهینه از جذابیت‌های موجود گردشگری در حاشيه سدهاي استان و ایجاد جذابیت‌های جدید درجهت توسعه گردشگری هماهنگ با طبیعت را‌ می‌توان از آثار مثبت گردشگری در اطراف مخازن سدها برشمرد.
مدير عامل شركت آب منطقه‌اي كردستان از سرمايه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه گردشگری حاشیه سدهاي كردستان دعوت كرد تا در راستاي اعتلاي صنعت گردشگري استان گامي مهم برداشته شود
مهندس كامران خرم در جلسه كارگروه
سرمايه گذاري طرح گردشگري سدهاي استان كردستان با اشاره به اهميت استفاده بهينه از پتانسيل‌هاي گردشگري منحصربه ‌فرد در استان، اظهارداشت:ویژگی‌های خاص و جاذبه‌هاي فراوانی دركردستان، بويژه در سدها و مناطق اطراف آن نهفته است و اين خود موجب فراهم ساختن بستر طبیعی برای توسعه گردشگری در آنها است و تنها باسرمایه‌گذاری می‌توان به این مهم دست یافت.
وي گردشگری و گذراندن اوقات فراغت به شیوه‌ای جدید را نياز جامعه كنوني عنوان كرد و افزود: امروزه گردشگری در دنیا یکی ازمنابع درآمد و از عوامل موثر در تبادلات فرهنگی بین استان‌ها و حتي‌ کشورهاي ديگر بشمار مي‌آيد و به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان حائز اهمیت ویژه می‌باشد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي كردستان اذعان داشت: در حال حاضر شرکت آب منطقه اي كردستان عمليات مطالعاتي چهار سد قشلاق، گاران، اميرآباد و رمشت را به اتمام رسانده و مدل مالي و لكه‌هاي مستعد گردشگري براي فعاليت‌هاي مرتبط در اين سدها مشخص گرديده است.
وي با بيان اينكه سدهای زيويه، عباس آباد و بانه نيز برای مطالعه در زمینه گردشگری در نظر
گرفته شده، خاطرنشان كرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مطالعات گردشگری این سدها هم به پایان برسد.