میز خبر

۰

نگرانی جدید پزشکان: بسیاری از مبتلایان علائم کرونا ندارند اما ناقل هستند
نتیجه دو تحقیق پزشکی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که بسیاری از مبتلایان به ویروس جدید کرونا هیچکدام از علائم بیماری «کووید ۱۹» را نداشته‌اند.
به گزارش یورونیوز؛ در یکی از این تحقیق‌ها از تقریبا دو هزار نفر در ایالت فلوریدا تست پادتن (آنتی بادی) بیماری «کووید ۱۹» گرفته شد. تحقیق دیگر نیز بر روی ساکنان یکی از خانه‌های سالمندان ایالت واشنگتن انجام شد.
یافته‌های این دو پژوهش که منتشر شد بر نگرانی دانشمندان مبنی بر اینکه گروهی از مبتلایان بدون آنکه بدانند ناقل نوع جدید ویروس کرونا هستند افزوده است.
نتیجه تحقیق دانشگاه پزشکی میامی نشان می دهد که موارد ابتلا به این ویروس در یکی از بخش های ایالات فلوریدا احتمالا بیش از ۱۶ برابر شمار رسمی مبتلایان است.
کارلوس گیمنز، شهردار میامی درباره نتیجه این پژوهش علمی گفت که به نظر می رسد بسیاری از ساکنان بدون اینکه از علائم ابتلا به «کووید ۱۹» رنج ببرند ناقل ویروس جدید کرونا بوده اند. به گفته شهردار میامی شناسایی ناقلان ویروس برای سلامت عمومی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
یکی از نگرانی‌های فعلی پزشکان احتمال انتقال نوع جدید ویروس کرونا به افراد مسن و گروه های آسیب پذیر از سوی ناقلان بدون علائم است.

 بیانیه مشترک وزرای خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتحادیه اروپا در زمینه آتش‌بس در لیبی
وزرای خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس انسان‌دوستانه در لیبی شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتحادیه اروپا  خواستار آتش‌بس انسان‌دوستانه در لیبی شده و از طرف‌های درگیر خواستند تا به مذاکرات صلح ادامه دهند.
«ژان-ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه، «لوئیجی دی مایو»، وزیر خارجه ایتالیا، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان و «جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای مشترک از اظهارات نماینده سازمان ملل در امور لیبی مبنی بر ایجاد آتش‌بس در لیبی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان حمایت کردند.

وزیر اقتصاد ژاپن قرنطینه شد
گزارش یک روزنامه ژاپنی حاکی است وزیر اقتصاد این کشور پس از ارتباط با یکی از کارمندانش که به کرونا مبتلا شده بود خود را ایزوله کرده است.به گزارش ایرنا؛ ژاپن تایمز نوشت "یاسوتوشی نیشیمورا" سکاندار اقتصاد ژاپن بعد از انکه دریافت آزمایش یکی از کارمندانش مثبت بوده است تمامی برنامه های عمومی و ملاقات های خود را لغو کرد.