خبر

۰

در پیامی؛
رهبر انقلاب اسلامی درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند.

 اعزام پزشکان چینی برای بررسی وضعیت جسمی رهبر کره‌شمالی
سه منبع آگاه اعلام کردند که چین، پزشکانی را برای بررسی وضعیت جسمی رهبر کره‌شمالی به این کشور اعزام کرده است.
به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، سه منبع آگاه اعلام کردند که چین، پزشکانی را برای بررسی وضعیت جسمی «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به این کشور اعزام کرده است.
دو نفر از این منابع به خبرگزاری رویترز گفتند که هیاتی به سرپرستی یکی از اعضای ارشد «اداره ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین» پنجشنبه گذشته پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرده‌ است.
این اداره اصلی‌ترین نهادی است که وظیفه تعامل با کره‌شمالی را بر عهده دارد.

دولت عراق سه گذرگاه مرزی با ایران را باز می‌کند
دولت عراق اعلام کرد که سه گذرگاه در مرز با ایران را به منظور فعالیت‌های اقتصادی برای یک روز در هفته باز خواهد کرد.
به گزارش  فارس، دولت عراق از تصمیم خود برای بازگشایی سه گذرگاه در مرز با ایران خبر داد.
«عمر الوائلی» رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی در وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت:« به درخواست استان‌های شرق عراق برای بازگشایی برخی گذرگاه‌ها این درخواست از اداره  گذرگاه‌های مرزی به نخست وزیر ارائه شد تا برخی گذرگاه‌ها با جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شود».
او افزود: «نخست وزیر عراق با بازگشایی گذرگاه‌های شلمچه
(استان بصره)، زرباطیه(استان واسط) و مندلی(استان دیالی) برای یک روز در هفته موافقت کرد».

 ترکیه کماکان کانون اصلی شیوع کرونا در خاورمیانه است
ترکیه کماکان مرکز شیوع کرونا در خاورمیانه است.
به گزارش ایلنا به نقل از شینهوآ، ترکیه با گزارش ۱۰۵ هزار مبتلا کماکان با پشت سر گذاشتن ایران مرکز اپیدمی کرونادر خاورمیانه است. ترکیه برای چندمین روز متوالی به عنوان مرکز اصلی کرونا در خاورمیانه شناخته شده است.

در حمایت از سازمان بهداشت جهانی؛
چین خطاب به آمریکا: مقابل جامعه بین‌الملل قرار نگیر

وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داد تفکر سلطه‌گرایی را رها و از موضع جامعه بین‌الملل مبنی بر حمایت از سازمان بهداشت جهانی، حمایت کند.
به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «ژنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد درحالی که ملت‌ها به تشریک مساعی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا روی آورده‌اند، بهتر است دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در مقابل جامعه بین‌الملل قرار نگیرد.
وی در ادامه افزود: اینکه آمریکا تصور می‌کند سازمان بهداشت جهانی باید از بابت اینکه بیشتر هزینه‌هایش را واشنگتن تقبل می‌کند؛ در مقام جبران برآید، اشتباه است حال آنکه این طرز فکر از یک ذهن هژمون‌گرا برمی‌آید.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، در حال حاضر، با حمایت از سازمان بهداشت جهانی می‌توان شیوع کرونا را مهار کرد و این مسئله مرگ و زندگی است.
وی همچنین افزود: اجماع نظر اغلب کشورها حمایت از سازمان بهداشت جهانی است و هر کس که از آگاهی برخوردار باشد، چنین انتخابی خواهد کرد.

تلفات کرونا در اروپا از 120 هزار نفر فراتر رفت
مقام‌های روسیه، آلمان، اسپانیا و بلژیک در تازه‌ترین اطلاع‌رسانی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا، روز شنبه آمار جدیدی درباره شمار مبتلایان و فوتی‌ها ارائه کردند.
به گزارش فارس، آخرین خبرها از وضعیت شیوع کرونا در اروپا حاکی از افزایش چندین هزار نفری مبتلایان و چند صد نفری قربانیان این ویروس حکایت دارد.
به گزارش رویترز، مرکز ویژه مقابله با ویروس کرونا روسیه اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۶۶ مورد جدید ابتلا به این ویروس و ۶۶ مورد فوتی در این کشور ثبت شده است.
با احتساب آمار جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در روسیه به ۷۴۵۸۸ نفر و شمار فوتی‌ها به ۶۸۱ تن افزایش یافته است. تا به امروز در روسیه ۶۲۵۰ تن از مبتلایان کرونا درمان شده‌اند.
آمار رسمی شیوع کرونا در آلمان هم نشان می‌دهد، طی یک روز گذشته ۲۰۵۵ نفر به میزان مبتلایان و ۱۷۹ تن به تعداد قربانیان اضافه شده است.خبرگزاری فرانسه با اشاره به آمارهای امروز شنبه شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی گزارش داد، تلفات کرونا در اروپا از ۱۲۰ هزار نفر فراتر رفت.

 تداوم روند عملیات چرخشی نیروهای آمریکایی در عراق به‌رغم وجود ویروس کرونا
روزنامه ارمی تایمز آمریکا گزارش داد به رغم شیوع ویروس کرونا روند عملیات چرخشی نیروهای آمریکا در افغانستان، عراق و اروپا ادامه دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی المعلومه، روزنامه ارمی تایمز گزارش داد به رغم شیوع ویروس کرونا روند عملیات چرخشی نیروهای آمریکا در افغانستان، عراق و اروپا ادامه دارد.
در این گزارش آمده است: «هفت تیم از ارتش آمریکا برای گشت دوره‌ای در تابستان ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از عملیات ائتلاف بین‌المللی در عراق، سوریه، افغانستان و کویت تعیین شده‌اند.»
این روزنامه می‌افزاید: «عملیات استقرار نیروهای آمریکایی همچنین شامل استقرار ارتش در اروپا در چارچوب عملیات چند تابعیتی‌ها می‌شود که بر روسیه و طرح سپر اروپا تمرکز دارد.»