۳۸ درصد ارزش افزوده در آذربایجان شرقی مربوط به بخش صنعت و معدن است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی: ۳۸ درصد ارزش افزوده در آذربایجان شرقی مربوط به بخش صنعت و معدن است

 


تبریز-توفیقی
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:سهم
38 درصدی ارزش افزوده در استان مربوط به بخش صنعت و معدن است و این رقم می‏تواند با حمایت‎های به موقع از سرمایه گذاری‏های در حال ایجاد و جدید رشد چشمگیری داشته باشد.
صابر پرنیان  افزود:آذربایجان شرقی تنها استانی است که عمده بخش صنعت و تولید آن متکی به بخش خصوصی توانمند است.
پرنیان ادامه داد:بخش خصوصی استان در حوزه های مختلف مانند صنعت کفش، لوازم خانگی، فولاد، محصولات پایین دستی پتروشیمی، قطعه سازی، تولید قیر و شیشه و شیرینی و شکلات جایگاه خوبی در کشور دارد.وی با اشاره به این که آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد، اظهار داشت:حدود چهار هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی و 40 هزار واحد تولیدی و صنفی در استان در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در 11 ماه گذشته از لحاظ تعداد کارخانه‏های به بهره برداری رسیده رتبه سوم و از نظر تعداد کارخانه های توسعه یافته رتبه دوم و از لحاظ صدور جواز سرمایه گذاری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان صمت استان با بیان این که 57 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد، افزود:عمده مشکل استان در بخش صنعت در زمینه تامین زیرساخت ها به ویژه انرژی برق است به طوری که نزدیک به
هزار مگاوات کمبود برق در استان داریم.پرنیان با تاکید بر این که
 آذربایجان شرقی در بخش‏های صنعت، معدن و تجارت جزو استان‏های پیشتاز کشور است، گفت:شهرک‏های تخصصی استان اعم از صنایع ساختمانی، فولاد، کفش، لوازم برق و الکترونیک، چرم و شیشه عملکرد مطلوبی داشتند چرا که اقدامات خوبی در این شهرک‏ها انجام شده است.