ظرفیتی برای استراحت مسافران در شهر جدید امیرکبیر ایجاد شود

در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی عنوان شد؛

نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی برگزار شد .«علی اکبر اسدی» در اين نشست ،گفت:با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله ایجاد رستوران و مکان‌های استراحت برای افراد باید زمینه افزایش حضور مسافران در این استان فراهم شود.

ظرفیتی برای استراحت مسافران در شهر جدید امیرکبیر ایجاد شود



 


اراك-خبرنگار آفرينش                                                     
نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی برگزار شد .«علی اکبر اسدی» در اين نشست ،گفت:با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله ایجاد رستوران و مکان‌های استراحت برای افراد باید زمینه افزایش حضور مسافران در این استان فراهم شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت:نیاز است فضاهای مناسبی برای استراحت مسافران در ورودی شهرهای مختلف استان به خصوص اراک اختصاص یابد و با هماهنگی شرکت ایرالکو زمینه استقرار و استراحت مسافران اراک در پارک آلومینیوم فراهم شود.
اسدی با یادآوری افزایش تصادفات جاده‌ای در
 ۳۰ کیلومتری شهرها گفت: بروز تصادفات در
۳۰ کیلومتری شهرها مشکلاتی را در استان و کشور به همراه داشته و نیاز است ظرفیتی برای استراحت مسافران در شهر جدید امیرکبیر ایجاد شود.
وی ادامه داد: ایجاد محل استراحت در شهر جدید امیرکبیر رفع دغدغه بروز تصادف در فاصله
 ۳۰ کیلومتری شهر اراک را به همراه دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی یادآور شد: ۳۰ نفر در تعطیلات نوروز سال گذشته در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند که باید با اقدامات پیشگیرانه تعداد تلفات به حداقل ممکن برسد.
اسدی گفت: در راستای جلوگیری از حوادث رانندگی ناشی از سرعت غیرمجاز و رانندگی پرخطر باید از ۱۷ اسفندماه جاری تا پایان فروردین ماه
سال آینده، دامنه نظارتی پلیس راه گسترش یابد و با رانندگان متخلف برخورد قاطع شود.
اسدی، پوشش آنتن‌دهی همراه اول در جاده‌های استان مرکزی را نامطلوب عنوان کرد و افزود:
عدم پوشش همراه اول در جاده‌ها از جمله مشکلات این استان است که باید زمینه رفع این مشکل فراهم شود.
 شماره‌گذاری تیرهای برق در جاده‌های استان مرکزی
وی با تاکید بر شماره‌گذاری تیرهای برق در جاده‌های استان مرکزی، گفت: شماره‌گذاری تیرهای برق در جاده‌های استان در راستای خدمت‌رسانی در هنگام بروز حوادث رانندگی بسیار مهم است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: شهرداری اراک با نصب تابلوهای تبلیغاتی در کمربندی جنوبی و شمالی این شهر می‌تواند ضمن درآمدزایی، مکان‌های دیدنی شهر را اطلاع رسانی کند.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز در این نشست با یادآوری واگذاری توزیع میوه شب عید
به بخش خصوصی، گفت: جانمایی برای استقرار غرفه‌ها و توزیع میوه در زمان مقرر برنامه‌ریزی شده است.
«سعید بیاتیان» افزود:یک بازارچه در شهر اراک در حال ساخت است و ۲ بازارچه نیز به بهره‌برداری رسیده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده این ۲ بازارچه به بخش خصوص واگذار و میوه با ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار در این مراکز عرضه شود.
وی ادامه داد: فعال سازی این بازارچه ها تا پیش از عید نوروز در دستور کار قرار دارد.
  استقرار ۱۵ پایگاه جمعیت هلال احمر در ورودی شهرهای استان
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استقرار ۱۵ پایگاه جمعیت هلال احمر با بهره‌گیری از ۵۰۰ نیروی انسانی در ورودی شهرهای استان برنامه‌ریزی شده است.
«مهدی حسینی» افزود: ۶۶ مورد ماموریت در طرح نوروزی سال گذشته توسط جمعیت هلال احمر استان مرکزی انجام شد و در این ماموریت‌ها ۳۵ نفر مصدوم به مراکز درمانی استان مرکزی منتقل، ۹ نفر رهاسازی و ۲۱ نفر اسکان داده شدند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی شهری این استان
 ۳۹ درصد و فوتی‌های جاده‌ای در سرصحنه ۳۸ درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش دارد.بهروز ایران نژاد» افزود: ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت در جاده‌های کشور و استان مرکزی در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و نیاز است با ایجاد استراحت‏گاه، زمینه کاهش این تصادفات در استان فراهم شود.