راه‌اندازی کمپ‌های نوروزی در ورودی شهرهای استان گلستان

استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: کمپ‌های مشترک هلال احمر، پلیس، راهداری ، میراث فرهنگی و غیره در مبادی ورودی شهرهای استان گلستان در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی کمپ‌های نوروزی در ورودی شهرهای استان گلستان


گرگان-قهرمان
استاندار گلستان گفت: کمپ‌های مشترک هلال احمر، پلیس، راهداری ، میراث فرهنگی و غیره در مبادی ورودی شهرهای استان گلستان در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود.
علی محمد زنگانه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار داشت: راه‌اندازی کمپ‌های نوروزی در تفرجگاه‌ها با محوریت میراث فرهنگی در استان ضروری است.
وی افزود: شهرداران مکان‌های مشخصی برای دایر کردن چادر توسط مسافران فراهم کنند و البته اطلاع‌رسانی لازم نیز انجام شود.
استاندار گلستان تاکید کرد: رعایت نظافت و آراستگی مجتمع‌های بین راهی، پمپ‌های بنزین و امکانات رفاهی در سطح شهرها باید مورد توجه قرار گیرد و تا 20 اسفند مقدمات حضور مسافران نوروزی فراهم شود.
زنگانه ادامه داد: پویش «منهای 20» به دلیل تاثیرگذاری در کاهش تصادفات در نوروز سال قبل ، در سال جاری نیز تکرار خواهد شد.دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت نظارت خود را بر رعایت بهداشت در مجتمع‌ها و پمپ بنزین‌ها تشدید کند.
وی افزود: زیباسازی مسیر فرودگاه بین‌المللی گرگان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط شهرداری گرگان، فرودگاه و راهداری انجام شود.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: همراهی شهرداران در زیباسازی شهرها الزامی است و در مبادی ورودی شهرها باید تفاوت‌های نوروزی مشاهده شود.
وی گفت: فرمانداران و شهرداران توجه داشته باشند آشکارسازی سرعت‌گیرها در شهرها برای مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.
زنگانه اظهار کرد: اهداف ستاد خدمات سفر شامل کاهش حوادث ترافیکی نوروزی، افزایش حضور و ماندگاری گردشگران در استان، ارزیابی میزان رضایت‌مندی گردشگری، ارتقا بهره‌وری اقداماتی تیمی و اطلاع‌رسانی بهتر است.
وی افزود: سمن‌های تخصصی علاقه‌مند به همکاری هستند که دستگاه‌های ذی‌ربط با تعامل مناسب از ظرفیت‌های ارزشمند آنها استفاده کنند.
استاندار گلستان تاکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مدارس بلا استفاده به عنوان سازه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و آموزش و پرورش لیستی از این مدارس در جلسه آتی ارائه کند. اقدامات اورژانسی در
61 پایگاه اورژانس از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی یادآور شد: تشدید نظارت بر رعایت بهداشت در فروشگاه های مواد غذایی ، رستوران‌ها و واحد‌های خدمت‌رسان مورد توجه قرار گیرد. نظارت بر بازار و واحد‌های صنفی در ایام نوروز با تلاش صمت، تعزیرات و دستگاه‌های مرتبط ضروری است.
به گفته زنگانه، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در شبکه‌های ملی و انتشار محتوای تولید شده در فضاهای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار گلستان گفت: فرمانداران ستادهای شهرستانی خدمات سفر را تشکیل دهند و گزارشی از برنامه های نوروزی در دست اقدام ارائه کنند.