۲۱۲۰ واحد مسکونی در خوی تخریب و بازسازی می‎شود

استاندار آذربایجان غربی:

استاندار آذربایجان غربی گفت: در پی وقوع زمین لرزه در خوی دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی به صورت کامل تخریب و بازسازی می‎شود.

۲۱۲۰ واحد مسکونی در خوی تخریب و بازسازی می‎شود

 


استاندار آذربایجان غربی گفت: در پی وقوع زمین لرزه در خوی دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی به صورت کامل تخریب و بازسازی می‎شود.
به گزارش مهر، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده به تخریب کامل دو هزار و ۱۲۰ واحد و آسیب دیدگی ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در زمین لرزه شهرستان خوی اشاره کرد و افزود: با زحمات و تلاش تمامی نیروها، شاهد گذر از مرحله امداد و نجات و اسکان اضطراری و در ادامه اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم زلزله زدگان در شهرستان خوی خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت دولت درخصوص زمین لرزه خوی، بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی مناطق آسیب دیده است، اظهار کرد: با عنایت ریاست جمهوری و مصوبات هیئت دولت، کمک بلاعوض و تسهیلات برای مناطق زلزله زده تعیین و اعتبار لازم تأمین شده است.
معتمدیان با اشاره به اینکه مقاوم سازی در کاهش آمار آسیب جانی در شهرستان خوی تأثیر قابل توجهی داشته، خاطرنشان کرد: شهرستان خوی با ۵۲ درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی، در جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری در این حوزه قرار دارد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی از زلزله زدگان خوی را یادآور شده و اضافه کرد: ۲۴ مدرسه و ۲۲۴ کلاس درس شهرستان خوی نیازمند بازسازی هستند و با حمایت نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و شستا، ۱۲ هزار تن میلگرد و ۱۰ هزار تن سیمان تاکنون برای تسریع روند بازسازی واحدهای مسکونی و آموزشی تأمین شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه در تعمیرات جزئی مدارس کمتر اسیب دیده هیچ‌گونه مشکلی با توجه به اختصاص اعتبار لازم جهت مقاوم سازی وجود ندارد و مقاوم سازی و تعمیرات این واحدهای آموزشی وارد فاز اجرایی شده است، گفت: برای تعمیرات اساسی نیز در حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا مدارس به زودی وارد چرخه آموزش شوند.
علی مطهری با اشاره به اینکه بازسازی ۲ مدرسه تخریبی بر اثر زلزله هشتم بهمن امسال در روستای بدلان و شهر فیرورق از توابع شهرستان خوی با تخصیص اعتبارات آغاز شد، ادامه داد: تعیین تکلیف به هنگام اداره کل نوسازی در رابطه با میزان اسیب های وارد به مدارس شهرستان و تخریبی بودن برخی مدارس در تصمیم گیری جهت چگونگی استمرار آموزش دانش آموزان این واحدهای آموزشی مهم است.