رشد ۲۱ درصدی مصرف CNG در منطقه ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: مصرف CNG در سبد سوخت حمل و نقل مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی در تیرماه ۱۳۹۹ به میزان ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

 


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: مصرف CNG در سبد سوخت حمل و نقل مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی در تیرماه 1399 به میزان 28 میلیون و 700 هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد داشته است.
احمد مجرد از صرفه جویی بالغ بر 28 میلیون لیتر بنزین در تیر ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده مردم از سوخت پاک در منطقه ارومیه یکی از دلایل رشد مصرف CNG در منطقه می‌باشد.
مجرد گفت: توسعه و تجهیز جایگاه‌های CNG و همچنین  فرایند تبدیل دوگانه سوز نمودن خودروهای عمومی به CNG در منطقه مطلوب بوده و استان آذربایجان غربی به لحاظ مصرف CNG رتبه پنجم را پس از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان به خود اختصاص داده است
وی افزود: طرح رایگان دوگانه سوز نمودن خودروهای عمومی در سطح منطقه همچنان ادامه دارد و تاکنون بالغ بر 2 هزارو 143 خودروی عمومی و باری در سامانه اینترنتی gcr.niopdc.ir ثبت نام نموده اند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:ضروری است مالکان خودروهای عمومی بار و مسافر هرچه سریع تر در سامانه gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده و تا زمان تبدیل به دوگانه سوز شدن از سهمیه اعتباری برخوردار شوند، در غیر اینصورت سهمیه اعتباری آنها کاسته شده و مانند خودروهای عادی از سهمیه سوخت برخوردار می‌شود.