مدیرکل راهداری گلستان: ۲۲ کیلومتر از جاده های گلستان روشن می‎شود

مدیرکل راهداری گلستان: ۲۲ کیلومتر از جاده های گلستان روشن می‎شود

 


گرگان-قهرمان
مدیرکل راهداری و حمل جاده ای گلستان گفت: در دهه فجر امسال عملیات روشنایی ۲۲و ۵ کیلومتر از معابر گلستان آغاز خواهد شد که ۱۴و ۵ کیلومتر آن در کمربندی سرخنکلاته واقع است.
عادل مصدقی اظهارکرد: در دهه فجر امسال عملیات روشنایی ۲۲و
 ۵ کیلومتر از معابر استان آغاز خواهد شد که ۱۴و ۵ کیلومتر آن در کمربندی سرخنکلاته و بخشی هم در محور علی آبادکتول به آزادشهر واقع است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه تا آزادشهر در مسیرهای بزرگراهی روشنایی برقرار خواهد شد، افزود: هر کیلومتر روشنایی ۱و ۵ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
طبق گفته مصدقی ۵۲ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان بابت اصلاح و بهینه سازی و ایجاد شبکه جدید روشنایی معابر در دهه فجر هزینه خواهد شد.
وی عنوان کرد: ۱۹۰ کیلومتر شبکه روشنایی معابر بوده که با استفاده از تجهیز آنها به کابل های خودنگهدار سعی در جلوگیری از سرقت آنها داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: بهره برداری از زیرسازی و تعریض هفت کیلومتر از محور آق قلا- بندرترکمن، احداث نمازخانه بین راهی محور خوش ییلاق، بهره برداری از سامانه های ITS شامل هفت سامانه نظارت تصویری برای هوشمندسازی بخش حمل و نقل جاده ای و ۶ دوربین مدار بسته در سطح راهدارخانه های استان از مهمترین پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در دهه فجر است.