بهره برداری از بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

بهره برداری از بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

 

 

بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری در روستای دستگرد به نام" شهید جمشید وجدی" به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مدیر این گلخانه گفت:مساحت این گلخانه ۲ و نیم هکتار با ارتفاع ۷ و نیم متر  از جمله گلخانه‌هایی است که با استاندارد‌های به روز اسپانیا ساخته شده است.
ایرج وجدی ظرفیت تولید این واحد را در هردوره برداشت ۵۰۰ هزارتن انواع سبزی و صیفی از جمله فلفل دلمه‌ای عنوان کرد و گفت: برای راه اندازی این واحد گلخانه‌ای ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است و زمینه اشتغال ۳۰ نفر به صورت دائم و ۷۰ نفر را به صورت غیرمستقیم درموقع برداشت فراهم کرده است.
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم این گلخانه را چهلمین گلخانه استان در یک سال گذشته دانست و گفت: از دهه فجر سال گذشته تا امروز گلخانه‌های استان از ۴۰ هکتار به ۶۲ هکتار و از
۱۲۰ واحد به ۱۶۰ واحد توسعه یافته است.
معاون وزیرجهادکشاورزی هم درمراسم بهره برداری از این واحد گلخانه‌ای، توسعه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در یک سال گذشته گلخانه‌های این استان ۶۰ هکتار افزایش یافته است که محصولات با کیفیت بالا تولید کرده اند.
سید حسین حسینی کیفیت محصولات آب بر، مدیریت مصرف آب و تامین محصول درتمام فصول سال و امنیت غذایی درحوادث غیرمترقبه را از الزامات وزارت کشاورزی برای توسعه گلخانه‌ها در کشور دانست و گفت: تا افق ۱۴۰۴ اکثر محصولات پرآب بر درگلخانه‌ها تولیدخواهد شد و تولید این محصولات ۲ و نیم برابر وضعیت فعلی افزایش می‌یابد.