مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان: سند ائتلاف مهارتی گلستان آماده رونمایی در دهه فجر است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان: سند ائتلاف مهارتی گلستان آماده رونمایی در دهه فجر است


گرگان-قهرمان
مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت:سند ائتلاف مهارتی که امسال تدوین آن اجرایی شده بود، آماده رونمایی از آن در ایام الله دهه فجر امسال شده است.
حمزه کرایو در نشست گروه خبری فجر استان،‌ افزود:این سند جزو نیازهای ضروری استان برای تامین نیروی انسانی متخصص در توسعه است، وظیفه‌مندی تمامی دستگاه‌های مرتبط مشخص و اجرایی می‌شود
به گفته وی، در تدوین سند مهارتی استان علاوه بر همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه فنی و حرفه ای، از مشاور تدوین برنامه راهبردی استانداری گلستان نیز استفاده شده است
وی بیان کرد:در برنامه هفتم توسعه نگاه به حوزه مهارتی بسته می‌شود و و رونمایی از این بسته و اجرایی شدن با همکاری دستگاه‌های مرتبط می‏تواند دغدغه ایجاد اشتغال استان را در آینده حل کند.
کرایلو ایجاد مرکز جوار و بین کارگاهی در بنگاه‌های اقتصادی را از دیگر برنامه های این اداره کل برشمرد و گفت:تاسال ۱۴۰۰، ۲۸ کارگاه ایجاد شده بود ولی در سال ۱۴۰۱ ،۲۰ کارگاه ایجاد شده که ۱۱ کارگاه آن در دهه فجر مورد بهره‌برداری رسمی قرار می‌گیرد.
به گفته وی توسعه این کارگاه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه از تجهیزات نوین و مواد مصرفی در آموزش افراد است.
وی همچنین افزایش ایجاد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در استان در سال جاری خبر داد و افزود:اکنون ۲۱۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان دارای مجوز و راه‌اندازی بوده در حالی که قبل از سال ۱۴۰۰ این رقم ۷۰ آموزشگاه بوده است.
کرایلو ادامه داد: کاهش زمان صدور مجوز (۳ روزه) از دلایل اصلی افزایش آمار آموزشگاه‌های آزاد زیر مجموعه این اداره کل بوده است.
وی ادامه داد:کاهش زمان اعطای گواهینامه قبولی کارآموزان از ۶ ماه به ۷روز دیگر خدمات این اداره کل بوده که برای ۲۰ هزار و ۵۰۱ نفر گواهینامه صادر شده است.
به گفته وی از دهه فجر سال قبل تاکنون ۴ میلیون و ۸۳۸ هزار نفرساعت در مراکز دولتی و ۳ میلیون و ۹۷۸ هزار نفر ساعت در مراکز خصوصی آموزش دیده‌اند که به ترتیب ۱۶۷ و ۳۴ درصد رشد دارد.
مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان خاطر نشان کرد: امضای تفاهم‏نامه با چهار دستگاه شامل اداره کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، جمعیت هلال احمر، ورزش و جوانان و دامپزشکی، همایش رست سازهای کارآموزان فنی و حرفه‌ای، برپایی میز خدمت، تقدیر از کار آموزان برتر و میزبانی المپیاد مهارتی کشوری از جمله برنامه‌های شاخص این اداره کل در گرامیداشت چهار و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان است.