فرماندار سرعین: پیست‌ اسکی آلوارس ، آماده استقبال از گردشگران زمستانی

فرماندار سرعین: پیست‌ اسکی آلوارس ، آماده استقبال از گردشگران زمستانی



فرماندار سرعین از برنامه‌ریزی برای ارتقای پیست اسکی آلوارس به یک پیست بین‌المللی خبر داد و گفت: پیست‌ اسکی آلوارس سرعین برای گردشگری و برگزاری جشنواره بازی‌ها و تفریحات زمستانی آماده شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، باقر باقرزاده گفت: در صورت تداوم بارش‌ برف، با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش اسکی، جشنواره ورزش‌های زمستانی در منطقه آلوارس سرعین برگزار خواهد شد.
فرماندار سرعین افزود: پیست اسکی آلوارس بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت توسعه فازهای بعدی و همچنین ایجاد امکانات اقامتی و خدماتی می‌تواند محل برگزاری مسابقات جهانی اسکی باشد.
باقر زاده خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در این پیست باعث رونق ورزش اسکی در میان جوانان این منطقه شده و استعدادهای بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد که می تواند آینده ورزش اسکی استان را تضمین کند.
فرماندار سرعین همچنین از بهسازی و تعریض جاده سرعین –آلوارس بطول پنج کیلومتر خبر داد و گفت:در راستای دسترسی بهتر و آسانتر ورزشکاران و گردشگران به آلوارس، پنج کیلومتر از مسیر۲۳ کیلومتری سرعین به آلوارس بهسازی و تعریض شده و باقی مانده مسیر هم سال آینده بهسازی خواهد شد.
باقرزاده ادامه داد:این مسیر برای استفاده گردشگران از ارتفاعات سبلان و نیز تحقق طرح زمستان بیدار و رونق بخشی به صنعت گردشگری در فصل سرما بهسازی شده است.
فرماندار سرعین اظهار کرد:شهرستان سرعین با داشتن مراکز آب‌درمانی و آب گرم متعدد، از مناطق پربازدید استان در فصول سال است که سالانه بیش از هفت میلیون گردشگر از مکان‌های گردشگری و تفریحی این شهرستان بازدید می‌کنند.
پیست اسکی آلوارس در فاصله ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس و
۲۴ کیلومتری سرعین قرار داشته و از آنجایی که در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، در نیمه دوم سال پر از برف بوده و در حدود شش
تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.