آمادگی مدارس برای میزبانی از۹۶ هزار دانش آموز اسلامشهری

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر: آمادگی مدارس برای میزبانی از۹۶ هزار دانش آموز اسلامشهری

 


اسلامشهر -بهاره عشقی صابر
مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت:مدارس شهرستان اسلامشهر برای استقبال و میزبانی از
۹۶ هزار دانش آموز آماده شده اند.
اکبر قنبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر  اظهار کرد:مدارس شهرستان اسلامشهر در سال تحصیلی جدید ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای استقبال و میزبانی از ۹۶ هزار دانش آموز آماده و مهیا شده اند.
قنبری افزود: برای سال تحصیلی جدید تاکنون ۲۵۲۶ کلاس درس در سطح ۳۰۸ مدرسه آماده شده که بر اساس آخرین آمار سامانه سیدا در حال حاضر برای ۹۵۲۹۳ دانش آموز اسلامشهری ثبت نام رسمی انجام شده و علی رغم تمام کمبود ها با تدابیر اتخاذ شده کمبود کلاس درس نداریم و با به کارگیری نیروهای حق التدریسی همزمان با آغاز سال تحصیلی هیچ کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.
 ۲۲ درصد از فضاهای آموزشی اسلامشهر فرسوده هستند
وی با اشاره به اینکه ۲۲ درصد از فضاهای آموزشی اسلامشهر فرسوده هستند، بیان کرد: از مجموع ۱۸۱ فضای فیزیکی مدارس اسلامشهر تعداد ۴۰ فضا در لیست تخریب و بازسازی قرار گرفته و امسال با همت و مشارکت خیرین تعداد ۴ مدرسه برای سال تحصیلی جدید افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، تاکید کرد: بیش از ۹۴/۳۳ درصد از دانش آموزان در سامانه ثبت سفارش کتاب ثبت نام کرده و کتابهای درسی سال جدید را سفارش داده اند و باقی دانش آموزان در فرصت باقیمانده ثبت نام و کتاب تهیه خواهد شد، در دوره ابتدایی برای ۵۲۱۰۰ دانش آموز و بیشترین میزان ثبت سفارش انجام شده و در مقطع متوسطه دوره دوم برای ۳۰۳۱ دانش آموز فنی و حرفه‌ای کمترین میزان سفارش ثبت شده است و در مقطع متوسطه دوره اول برای ۲۱۲۷۱ دانش آموز و در دوره دوم مقطع متوسطه نظری برای ۱۱۱۴۵ دانش آموز و برای ۳۵۰۷ دانش آموز رشته کار و دانش ثبت سفارش کتاب انجام شده است.
وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۴ هزار دانش آموز اتباع در مدارس اسلامشهر، تصریح کرد: تاکنون تعداد ۲۱۰۳ دانش آموز دختر و تعداد ۲۱۸۹ دانش آموز پسر اتباع در مدارس اسلامشهر ثبت نام کرده اند و با توجه به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان تاکنون موفق به دریافت برگه های هدایت تحصیلی نشده اند، قطعاً تا روز بازگشایی مدارس این آمار افزایش پیدا خواهد کرد و برای دانش آموزان اتباع فرصت یک ماهه ایجاد شده تا بدون دریافت برگه های حمایت تحصیلی در مدارس این منطقه ثبت نام شوند.
قنبری گفت: امسال در برخی از نقاط شهرستان با ایجاد مدارس نوبت دوم کلاس‏های درس افزایش یافته و از لحاظ کمبود فضای آموزشی کاستی‎ها برطرف شده و مشکلی از این بابت در مدارس وجود ندارد.
 برنامه های آموزش و پرورش برای نوع پوشش لباس دانش آموزان
وی با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش برای نوع پوشش لباس دانش آموزان، اذعان کرد: امسال برخلاف سنوات گذشته آموزش و پرورش،د ربحث لباس متحدالشکل دانش آموزان ورود نکرده و با تایید کارگروه تشکیل شده در فرمانداری شهرستان، اداره صمت با همکاری اتاق اصناف واحدهای تولیدی لباس دانش آموزی معتبر و دارای مجوز را بر اساس نرخ مصوب به مدارس معرفی کرده،تا با نظر و همکاری انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه نوع لباس دانش آموزان انتخاب با قیمت مصوب و توافق شده، قرارداد منعقد می کنند. دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، تصریح کرد: در تهیه نوع پوشش و لباس دانش آموزان، نگاه مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی در شهر
دانش آموز جامعه اسلامی، مهمترین ملاک و معیار انتخاب لباس فرم دانش آموزی بوده و تلاش شده با رعایت وضعیت اقتصادی خانواده ها و با کمترین تغییرات ممکن پوشش لباس ها مشخص شود.
وی با اشاره به وضعیت فیزیکی مدارس اسلامشهر، گفت:علی‌رغم وجود مدارس فرسوده در سطح منطقه متاسفانه تعدادی از مدارس را هم داریم که شاید قدمت بالایی ندارند، اما به لحاظ قرار گرفتن در مسیر قنات های قدیمی دچار فرونشست زمین شده
خسارت هایی را دیده اند، که در حال حاضر
 ۳ مدرسه در اسلامشهر تخلیه شده و دنبال بازسازی و مقاوم‌سازی آنها هستیم.