شایع‌ترین علائم کووید ۱۹ در کودکان را بشناسیم

این روزها که در دوران کرونا به سر می بریم، یکی از سوالات والدین این است که آیا بی‌اشتهایی و حالت تهوع در کودکان می‌تواند از علائم ابتلا به کووید ۱۹ باشد.

شایع‌ترین علائم کووید ۱۹ در کودکان را بشناسیم

این روزها که در دوران کرونا به سر می بریم، یکی از سوالات والدین این است که آیا بی‌اشتهایی و حالت تهوع در کودکان می‌تواند از علائم ابتلا به کووید ۱۹ باشد.
به گزارش مهر، در روزهایی که کرونا دوباره شدت گرفته است، یکی از سوالات خانواده‌ها در خصوص علائم ابتلای کودکان به این بیماری
 است.کووید ۱۹ طیف وسیعی از گروه‌های سنی از کودکی تا بزرگسالی را مبتلا می‌کند. حالا، سوالی که مطرح است این است که آیا بی اشتهایی و حالت تهوع در کودکان می‌تواند از علائم ابتلا به کووید ۱۹ باشد.
شواهد موجود نشان می‌دهد که کودکان آلوده به ویروس کرونای جدید ممکن است بدون علامت باشند یا علائم تب، سرفه خشک و خستگی را نشان دهند.
تعداد معدودی از آنها نیز علائم مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی از جمله گرفتگی و آبریزش بینی را نشان می‌دهند.برخی از کودکان مبتلا هم علائم گوارشی از جمله ناراحتی در شکم، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال داشته‌اند.
در مطالعه‌ای که روی ۲۵ کودک مبتلا به کووید ۱۹ انجام شد علائم شایع در شروع بیماری، شامل تب (۵۲ درصد) و سرفه خشک (۴۴ درصد) بود. اما علائم گوارشی مانند اسهال (۱۲ درصد) و تهوع (۸ درصد) نیز گزارش شد.در مطالعه‌ای که به بررسی ۱۰ کودک مبتلا به کووید ۱۹ پرداخته است، بیشتر کودکان
(۸۰ درصد)، سابقه‌ای از تماس با افراد مبتلا به کووید ۱۹ یا سابقه سفر به مناطق پرخطر را داشتند و شایع‌ترین علائم ابتلا در این کودکان، تب (۸۰ درصد)، سرفه (۶۰ درصد)، گلودرد (۴۰ درصد)، گرفتگی بینی (۳۰ درصد) و عطسه و آبریزش بینی (۲۰ درصد) بود. در مطالعه‌ای دیگر نیز بیان شد که معمولاً کودکان مبتلا بدون علامت هستند و در صورت علامت دار بودن، بیشترین علامت، تب و سرفه است.
با توجه به شواهد موجود، کودکان مبتلا به کووید ۱۹ معمولاً بدون علامت هستند و در صورت علامت دار شدن، علائم مختلفی از جمله تب و سرفه را از خود نشان می‌دهند.
در برخی موارد، علاوه بر مشکلات تنفسی، علائم گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال را هم نشان می‌دهند. در نتیجه با وجود اینکه تهوع در کودکان بیمار شایع نیست، در برخی مطالعات، جزو علائم همراه گزارش شده است.