درمان‌های جایگزین راه حلی برای بیماران مبتلا به میگرن

درمان‌های جایگزین راه حلی برای بیماران مبتلا به میگرن

 


یک عصب شناس در مقاله‌ای از اهمیت درمان‌های جایگزین و طب مکمل برای افراد مبتلا به میگرن سخن گفت.
دکتر «دنیل ویلهور»
(Danielle Wilhour) استادیار دانشکده پزشکی در «دانشگاه کلرادو آنشوتز» با انتشار مقاله‌ای در تاریخ ۱۱ ژوئیه در پایگاه «The Conversation» به توضیح درباره درمان‌های جایگزین برای درمان میگرن پرداخت.
او در این مقاله نوشت: سردرد‌های میگرنی در حال حاضر بر بیش از
 یک میلیون نفر در سراسر جهان اثر می‌گذارد و دومین عامل ناتوانی در سراسر جهان محسوب می‌شود. تقریبا یک چهارم خانوار‌های آمریکایی دست کم یک نفر را دارند که از میگرن رنج می‌برد. همچنین تخمین زده می‌شود ۸۵.۶ میلیون روز کاری در نتیجه سردرد‌های میگرنی افراد سالانه به هدر می‌رود.با این حال، بسیاری از آن‌هایی که از میگرن رنج می‌برند، با تکذیب درد خود، تنها آن را یک سردرد بد می‌دانند. در مورد این افراد، بجای آنکه به مراقبت‌های پزشکی پرداخته شود، حتی زمانی که علائم ناتوان کننده‌ای مانند حساسیت به نور و صدا، حالت تهوع و سرگیجه علاوه بر دردشان رخ می‌دهد، بیماری آن‌ها اغلب تشخیص داده نمی‌شود.
محققان کشف کرده اند ژنتیک و عوامل محیطی در میگرن نقش ایفا می‌کنند. آن‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که تغییرات در ساقه مغز سبب می‌شود تا عصب سه قلویی که عصبی اصلی در مسیر درد است را فعال کند. این امر سبب می‌شود تا بدن شما مواد التهابی مانند «پپتید وابسته به ژن کلسی تونین» (CGRP) را آزاد کند. این مولکول و سایر مولکول‌ها می‌توانند سبب شود رگ‌های خونی متورم شده و سبب ایجاد التهاب و درد گردند.
میگرن می‌تواند ناتوان کننده باشد. آن‌هایی که تجربه این بیماری را دارند، اغلب همراه با درد شان به اتاقی تاریک می‌روند. حملات میگرن می‌تواند برای چندین روز به طول بیانجامد و وضعیت زندگی در این حالت به حال تعلیق درمی آید. حساسیت به نور و صدا همراه با این بیماری که وضعیتی غیرقابل پیش بینی دارد، سبب می‌شود تا بسیاری از افراد از کار، مدرسه، دورهمی‌های اجتماعی و گذراندن زمان همراه با خانواده صرف نظر کنند.دارو‌های تجویزی فراوانی برای پیشگیری و درمان میگرن در دسترس است؛ اما برای بسیاری از افراد، درمان‌های متعارف این بیماری، دارای محدودیت‌هایی است. برخی از افراد تحمل ضعیفی نسبت به برخی دارو‌ها دارند و برخی دیگر نمی‌توانند از پس هزینه‌های بالای دارویی بر بیایند و یا برخی دیگر نیز قادر به تحمل عوارض جانبی این دارو‌ها نیستند. برخی از زنان نیز حامله هستند و یا بچه شیر می‌دهند و نمی‌توانند دارو مصرف کنند.این استاد «دانشگاه کلرادو آنشوتز» در ادامه مقاله خود می‌نویسد: با این حال، به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب که در زمینه دارو‌های سردرد تخصص دارد، همیشه از این مسأله که زمانی که من از «درمان‌های جایگزین» صحبت می‌کنم، چقدر بیماران مشتاق این مسأله می‌شوند، شگفت زده می‌شوم.
منبع:پایگاه The Conversation0