افزایش چشمگیر اعتبارات در حوزه زیرساخت‌های عشایری

معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایری:

معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: امسال اعتبارات چشمگیری برای ایجاد و تأمین زیرساخت‌های جامعه عشایری در نظر گرفته شده است.


معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: امسال اعتبارات چشمگیری برای ایجاد و تأمین زیرساخت‌های جامعه عشایری در نظر گرفته شده است.
عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و به مدت ۲ روز در آستانه فصل کوچ عشایر از قشلاقات به ییلاقات در استان اردبیل حاضر شدیم تا از مناطق عشایری بازدید کنیم.
وی تصریح کرد: جلسه شورای عشایری استان را با حضور استاندار اردبیل و سایر مسئولان برگزار می‌کنیم تا با هماهنگی بیشتر برای
کوچ بهاره عشایر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: ترمیم راه‌های دسترسی عشایر به مناطق ییلاقی در زمان کوچ و تأمین سایر نیازمندی‌ها در این فصل از ضرورت‌هاست که تلاش می‌کنیم با هماهنگی بیشتر و همکاری دستگاه‌های مختلف در این زمینه مناسب و مطلوب عمل کنیم.
پاپی‌زاده افزود: با تاکید دولت و وزیر جهاد کشاورزی امسال برای زیرساخت‌های مناطق عشایری و بهبود خدمات ارائه شده به این جامعه تلاشگر بودجه و ردیف اعتباری مناسب اختصاص یافته که با ابلاغ به استان‌ها صرف طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل پروژه‌های عمرانی خواهد شد.
وی ضرورت تأمین آب جامعه عشایری، تأمین علوفه و نهاده‌های دامی و توجه جدی به رفع برخی از نیازمندهای جامعه عشایری را از اولویت برنامه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم این اقدامات در استان اردبیل نیز
 به جلب رضایت بیشتر عشایر کوچ روی استان منجر شود.
پاپی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئولان استانی باید هماهنگی بیشتری را با دستگاه‌های مختلف در زمان کوچ و اقامت جامعه عشایری در مناطق ییلاقی انجام دهند تا تولیدکنندگان این بخش بتوانند نیازمندی‌های کشور را در بخش دام و محصولات لبنی تأمین کنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایری کشور با سفر به استان اردبیل در مدت ۲ روز با حضور در مناطق عشایری شمال استان در کنار بررسی مشکلات آنها، در جریان آخرین وضعیت هماهنگی کوچه بهاره عشایر قرار می‌گیرد.