ساخت بزرگترین جزیره تفریحی خزر در سواحل نوشهر

با اهتمام و حمایت استاندار مازندران، آخرین مانع پیش روی ساخت ماریناپارک خزر رفع می شود؛

با اهتمام و مساعدت عالی ترین مقام اجرایی دولت سیزدهم در استان مازندران قرار است زمینه خلق یکی از بزرگترین ظرفیت های گردشگری کشور را در سواحل زیبای مازندران ایجاد کند. پروژه بزرگ مارینا پارک خزر می تواند تمام رویاهای تعبیر نشده مردم دیار طبرستان باشد. مجموعه ای تفریحی و توریستی که قرار است چون نگینی بر تارک سواحل شمالی کشورمان بدرخشد.

ساخت بزرگترین جزیره تفریحی خزر  در سواحل نوشهر

 

 

ساری - خبرنگار آفرینش
با اهتمام و مساعدت عالی ترین مقام اجرایی دولت سیزدهم در استان مازندران قرار است زمینه خلق یکی از بزرگترین ظرفیت های گردشگری کشور را در سواحل زیبای مازندران ایجاد کند. پروژه بزرگ مارینا پارک خزر می تواند تمام رویاهای تعبیر نشده مردم دیار طبرستان باشد. مجموعه ای تفریحی و توریستی که قرار است چون نگینی بر تارک سواحل شمالی کشورمان بدرخشد.
دکتر سید محمود حسینی پور در دفتر کارش میزبان سیدمحمدموسوی سرمایه گذار این پروژه عظیم بود. پروژه ای که علی رغم تمام دست اندازهای پیش رویش، حالا مسیر همواری را برای اجرایی شدن پیش روی دارد. وقتی در سال 1393 استارت ایجاد جزیره مصنوعی مارینا پارک خزر زده شد، قرار بود در مدت زمانی حدود 5 سال شاهد افتتاح و
بهره برداری از این مجموعه گردشگری باشیم اما درگیر شدن با اتفاقات ناخواسته و برخی
مانع تراشی ها باعث شد تا عملیات اجرایی مارینا پارک خزر به تاخیر بیفتد. اکنون با رفع این موانع
 بارقه های امید برای تولد این فرصت بزرگ توریستی شمال کشور دمیدن گرفته است.
در این نشست که با حضور مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی توام بود ، دکتر حسینی پور علی رغم تمام
مشغله های کاری که داشت ، با حوصله و دقت تمام پای
درد دل های مدیرعامل مارینا پارک خزر نشست و
در جریان جزئیات ریز این پروژه قرار گرفت و در پایان نیز برای رفع آخرین مانع پیش روی شروع بکار این پروژه
کم نظیر قول مساعد داد .
 مارینا پارک خزر چیست؟
سعادتی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه گفت: این پروژه بزرگترین جزیره مصنوعی منطقه خواهد بود . بر اساس برآوردهای اعلام شده بین 12 تا 15 هزار میلیارد تومان هزینه اجرایی دارد.
وی با تاکید بر این نکته که، استان های شمالی کشور باید برای شتاب بخشی در مسیر توسعه شان از ظرفیت های موجود بهره برداری بهینه ای انجام بدهند، مازندران را با داشتن سواحل زیبا و کوه هایی با چشم اندازی بی بدیل دارای پتانسیل های زیادی دانست که تا کنون از آن ها به صورت سنتی استفاده شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اطراف
علی رغم اینکه درصد ناچیزی از ظرفیت های مازندران و استان های شمالی را ندارند، با
برنامه ریزی های درست توانسته اند در جذب گردشگر و درآمد برای مردم خود موفق باشند، گفت: اکنون در دولت سیزدهم برای شتاب بخشی به برنامه محوری و ایجاد توسعه در استان های گردشگر پذیر تاکید شده است که ضرورت های حمایت از پروژه هایی چون مارینا پارک خزر نیز در همین راستا بیش از پیش احساس می شود.
سید محمد موسوی سرمایه گذار مارینا پارک خزر نیز درباره اهداف ساخت این مجموعه گفت: وقتی خودم از دو سالگی بنا به دلایلی به بیماری فلج اطفال دچار شدم وتوان حرکتی ام را از دست دادم، برادرانم مرا مورد حمایت قرار دادند. شرایطی را به وجود آوردند که بتوانم درس بخوانم با توجه به محدودیت هایی که برای فرد معلول به وجود
می آید، به این نتیجه رسیدم که این افراد می توانند با پرورش و تقویت سایر اندام های خود، به کارهای مدیریتی و فکری بپردازند. همین انگیزه ای شد تا تلاشم را برای مقابله با این محدودیت ناخواسته چند برابر کنم. من امروز مالک ثروت زیادی هستم و همه این ها را از الطاف خدا می دانم. حالا تصمیم دارم تا با ایجاد چنین مجموعه ای علاوه بر ایجادحدود 6 هزار فرصت شغلی برای جوانان منطقه ، منبع درآمدی به وجود بیاورم که فرزندان افراد معلول بتوانند به واسطه ان درس بخوانند و خود را به دروازه های موفقیت برسانند.
پشتبیانی و حمایت از جامعه معلولان الویتی است که اکنون در شرکت گروه بهداشتی فیروز نیز به آن اهتمام دارم و بیش از 800 نیروی کار در این مجموعه از عزیزان معلول هستند.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به ورود 120 هزار کویتی برای زیارت به داخل ایران در سال اشاره کرده و گفت: این تعداد از شیعیان کشورهای عربی هر ساله وارد ایران می شوند و ابتدا به زیارت امام رضا(ع) در مشهد و بعد راهی قم می شوند تا زیارت مرقد حضرت معصومه (س) را انجام دهند. ما بر آنیم تا شرایطی را به وجود بیاوریم تا در این مسیر زیارتی ، این گردشگران به مازندران بیایند و جنگل و دریا را نیز ببینند. مارینا پارک خزر به گونه ای طراحی می شود که واجد تمام امکانات رفاهی و آسایشی برای گردشگران باشد و ما قادر خواهیم بود تا زمینه های جذب گردشگر از اقصی نقاط دنیا را به دیار علویان فراهم کنیم.
موسوی در ادامه گفت: کارآفرین ها چندان جدی گرفته نمی شوند. من طی سالهای گذشته بارها از سوی برگزار کنندگان مراسمات مختلف، به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدم. اما تمام آورده همه
تلاش های ما در ایجاد اشتغال تنها به گرفتن یک لوح و تندیس و تبریک خلاصه می شود. این درحالیست که در کشورهای پیشرفته ، مسیرهای توسعه از کانال این افراد تعریف می شود و دولت به آنها توجه ویژه ای دارد.اینجا رتبه بندی و حمایتی از کارآفرینان صورت نمی گیرد.
وقتی در ابتدای تصمیم به راه اندازی این پروژه در کمال تاسف درگیر یک کلاهبرداری سازمان یافته شدم و شرایطی را به وجود آوردند که در این مدت بیش از 153 بار برای پیگیری و حضور در دادگاه از محل کارم در تهران و قزوین به مازندران آمدم. اما همه این خستگی و مرارت ها را به جان خریدم تا امیدوار به ایجاد شرایطی مناست برای توسعه و پیشرفت کشورم باشم.
در همین راستا قرار است هزینه حدود 15 هزار میلیارد تومانی ساخت این مجموعه از محل دارایی های شخصی سرمایه گذار مارینا پارک خزر، مشارکت
بانک های داخلی و خارجی و سهام مشارکت مردمی تامین شود.
سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز بعد ازاینکه در جریان جزئیات ساخت و اهداف این مجموعه بزرگ تفریحی و توریستی قرار گرفت
در این باره گفت: این روزها شرایط برای
سرمایه گذاری در استان مازندران بسیار فراهم است و
شرکت های بزرگی از کشورهای مختلف دنیا برای این کار اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: ساخت چنین پروژه ای علاوه بر ایجاد 6 هزار اشتغال مستقیم، زمینه های ایجاد اشتغال
غیر مستقیم برای تعداد زیادی از مردم را فراهم می سازد که اتفاقی خوب و مثبت است. یکی از
بحث هایی که برای ساخت این پروژه مطرح می شود تامین خاک مورد نیاز برای ایجاد جزیره است و اینکه انتظار دولت و مردم مازندران از سرمایه گذاران ، سرعت بخشی به عملیات اجرایی پروژه است.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در مازندران در ادامه قول مساعدت و پیگیری برای رفع موانع سر راه آغاز عملیات اجرایی پروژه را داده و تاکید کرد: هم دولت و هم دستگاه قضایی با تمام قدرت پشتیبان سرمایه گذاران خواهد بود و حفظ و حراست از
 سرمایه گذاران در دستور کاری دستگاه قضایی و دولت قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه نگاه استانداری و دولت ، نگاه حمایتی به سرمایه گذاران است، افزود: انتظارمان این است که با رفع موانع موجود و اخذ استعلامات ، با سرعت کار ساخت این پروژه شروع شود. ما هم به عنوان نماینده دولت در استان حامی سرمایه گذاران خواهیم بود.
سرمایه گذار پروژه مارینا پارک خزر نیز درباره پرسش های استاندار مازندران گفت: بر اساس
صحبت هایی که با شرکت خارجی مجری ایجاد جزیره انجام گرفته است، تمام خاک مورد نیاز برای اجرای پروژه از طریق استحصال از کف دریا تامین خواهد شد و در پروژه های مشابه که توسط همین شرکت در نقاط مختلف دنیا از جمله در سواحل کشور آذربایجان ساخته شده است نیز به همن منوال کار انجام شده است و فاقد هرگونه آسیب زیست محیطی
 است.
وی همچنین با تقدیر از اقدام انقلابی
دستگاه های دولتی در آزاد سازی حریم دریا ، افزود: شرکت مارینا پارک خزر در حال حاضر مسیر قانونی و متعارف را برای دریافت مجوزات قانونی سپری
 می کند و ضمن دریافت پروانه ساخت اسکله با
 بهره گیری از استحصال دریا ، با احترام کامل به قوانین ، حریم قانونی 60 متری دریا را از طریق اجرای شمع و عرشه رعایت خواهد کرد.