تحقق ۷۶ درصدی نسخه الکترونیک در کشور

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی :

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به میانگین ۷۶ درصدی کل کشور در خصوص نسخ تمام الکترونیکی، گفت: نزدیک به ۹۰ درصد تمام نسخ به صورت الکترونیکی در استان است.


تبریز-توفیقی
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به میانگین ۷۶ درصدی کل کشور در خصوص نسخ تمام الکترونیکی، گفت: نزدیک به ۹۰ درصد تمام نسخ به صورت الکترونیکی در استان است.
وحید مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی  اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دولت و مجلس است و اصلا طرح بیمه سلامت نیست بلکه در سطح بالاتر و مجلس
 شورای اسلامی بر حسب نیاز جامعه است.
وی با تاکید بر توسعه دولت الکترونیک در کشور، گفت: سازمان بیمه احساس مسوولیت کرده و پیشرو بوده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه حذف نسخ کاغذی یک برنامه موقت و چند ماهه نیست بلکه سه سال در کرمان مورد پایش و بررسی و رفع نواقص قرار گرفته است، گفت: از اسفند ۹۷ این طرح در استان ما نیز اجرا شده است و نواقصات با نقطه نظر گروه‌های مختلف رفع شده است و یک برنامه صفر کیلومتر نیست و به یک بلوغ کامل‌تر رسیده است.
وی افزود: عملا ۶ سالی است که طرح حذف نسخ کاغذی در کشور در اجراست.
مجیدی با اشاره به میانگین ۷۶ درصدی کل کشور در خصوص نسخ تمام الکترونیکی، گفت: نزدیک به ۹۰ درصد تمام نسخ به صورت الکترونیکی در استان است.
وی ادامه داد: تلاش بر این است تا چند روز آینده آمار ۹۰ درصدی را ارتقا دهیم.
 با کدملی و احراز هویت می‌توان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شد
مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: با کدملی و احراز هویت می‌توان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شد و نیازی با دفترچه کاغذی نیست.وی اذعان داشت: تاکیدا می‌توان گفت که از لحاظ دو بیمه‌ای نداریم و صفر است و اگر هم باشد در حد چند نفر (کمتر از تعداد انگشتان دست) است.مجیدی بیان داشت: بستر لازم برای نسخ تمام الکترونیکی از طریق آموزش فراهم‌شده است به طوریکه در حال حاضر با  دو هزار و ۵۸۰ موسسه طرف قرارداد هستیم که برای آنها بیش از ۱۰ هزار ساعت آموزش ارائه
شده است.وی گفت: به صورت تک به تک به مطب‌ها مراجعه کرده‌ایم و حتی با بخش‌های غیرمرتبط نیز ارتباط برقرار کرده‌ایم تا مشکلی ایجاد نشود.
مدیرکل بیمه سلامت استان از اجرای قطعی و ۱۰۰ درصدی نسخ الکترونیکی از اول دی ماه در استان خبر داد و ابراز کرد: 96.6 درصد نسخ‌ها در دانشگاه‌ها الکترونیکی است.