شتاب اجرایی راه آهن کند نشده است

استاندار اردبیل:

استاندار اردبیل گفت: شتاب احداث راه آهن اردبیل نه تنها کند نشده بلکه با تغییر پیمانکاران برخی قطعات این پروژه سرعت بیشتری نیز گرفته است.

 


استاندار اردبیل گفت: شتاب احداث راه آهن اردبیل نه تنها کند نشده بلکه با تغییر پیمانکاران برخی قطعات این پروژه سرعت بیشتری نیز گرفته است.
به گزارش ایسنا، سید حامد عاملی در تشریح سفر معاونین وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل و بازدید از خط ریلی اردبیل –میانه اظهار کرد:به صورت هوایی از تمام قطعات راه آهن اردبیل تا میانه بازدید شد که به غیر از یک قطعه که پیمانکار فعالیت خوبی نداشت، در سایر قطعات پروژه به شکل فعال و رو به جلو در حال تکمیل است.
وی تصریح کرد: با تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی قرار شد پیمانکار یکی از قطعات تغییر پیدا کند تا روند اجرایی این قطعه سرعت بیشتری گرفته و این خط ریلی تا نیمه اول سال آینده آماده افتتاح شده تا اردبیل نیز به راه آهن سراسری متصل شود.
استاندار اردبیل گفت: در کنار راه آهن، برای تردد زمینی اهالی استان محور اردبیل – سرچم از اهمیت خاصی برخوردار است که به غیر از قطعه 5 و 6 که تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص خواهد شد،‌ تمامی قطعات فعال بوده و روند اجرایی آنها به شکل مطلوب به پیش می‌رود.
عاملی ضرورت تأمین اعتبار مورد نیاز برای سرعت گرفتن اجرای این پروژه را یادآور شد و افزود: قرار شد تا علاوه بر ردیف اعتباری ملی، از طریق فاینانس بانک‌های عامل نیز تأمین منابع مورد نیاز برای بهره‌برداری از قطعات مختلف پیگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی سیستم کت 2 فرودگاه اردبیل مطالب با استانداردهای بین‌المللی امیدواریم کنسلی پروازها تا 80 درصد در فرودگاه اردبیل کاهش پیدا کند.
عاملی برقراری پروازهای مستقیم به فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد را با همکاری و همراهی شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد و اضافه کرد:در کنار این امر راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی استان اردبیل نیز با خرید هواپیما
به جد پیگیری می‌شود.
وی در مورد فرودگاه پارس‌آباد نیز بیان کرد: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور قول مساعد داد تا به سرعت پروازهای تهران –پارس‌آباد و بالعکس در طول هفته دایر شده و عملیات روشنایی باند اصلی فرودگاه پارس‌آباد و احداث جایگاه سوخت این فرودگاه نیز به سرانجام برسد.
استاندار اردبیل ادامه داد: طرح‌های بازآفرینی شهری نیز در این استان با قوت در حال اجراست و مقرر شد منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح‌ها و احیای بازار تاریخی و ساماندهی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز به انجام برسد.