۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی نصب انشعابات فاضلاب شهری

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران:

سید علی لدنی نژاد گفت: تاکنون انشعابات فاضلاب ۲۶ درصد از مشترکین آب در حوزه جنوب غربی استان تهران نصب شده است.



سید علی لدنی نژاد گفت: تاکنون انشعابات فاضلاب ۲۶ درصد از مشترکین آب در حوزه جنوب غربی استان تهران  نصب شده است.
سید علی لدنی نژاد مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: آب میراث گرانبهايي است که قابل تولید توسط بشر نبوده و بایستی این سرمایه را با روشهای صحیح مصرف محافظت و به بهترین شکل ممکن در اختیار آیندگان قرار دهیم.
لدنی نژاد با بیان میزان پیشرفت کار طرح فاضلاب شهری در حوزه جنوب‌غربی استان تهران اذعان داشت: در حال حاضر انشعابات فاضلاب بیش از ۲۶ درصد از مشترکین آب نصب شده و در یک برنامه پنج ساله تلاش داریم تا با همکاری خوب شهروندان این میزان را به ۵۰ درصد برسانیم و پروژه های آب و فاضلاب در شرایط کنونی تحریم ها و تورم در آبفای جنوب‌غربی استان به خوبی کار می‌شود.
لدنی نژاد افزود: تهیه آب شرب شهروندان اولویت اصلی ماست و سپس مصارف صنعتی و کشاورزی و فضای سبز در مراحل بعدی قرار می گیرد و از شهرداری‌ها و کشاورزان درخواست داریم تا پساب با کیفیت و بهداشتی تصفیه خانه ها را که با هزینه زیاد تصفیه شده، جایگزین آب شرب مصرفی، برای مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز نمایند.
مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران تاکید کرد: تعداد ۹۶۱۵ فقره انشعاب آب غیرمجاز در شهرهای جنوب غربی استان تهران طی
یک سال گذشته جمع‌آوری و با متخلفین برخورد قانونی شد .
وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت آبفا در جنوب غربی استان تهران افزود: در حال حاضر با ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آب در اقطار مختلف با ۵۳۳ کیلومتر خطوط انتقال ۵۳۳ کیلومتر خطوط انتقال آب، با ۱۰۷ باب مخزن باظرفیت ۳۲۳ هزار مترمکعب در شبانه روز به طور میانگین در سال بالغ بر ۳۵میلیون متر مکعب آب، مجموعه شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران وظیفه توزیع آب در بین ۶۳۴ هزار واحد انشعاب شهرهای تحت پوشش با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر را برعهده دارد.
لدنی نژاد بیان کرد: در حوزه فاضلاب با احداث دو تصفیه خانه اسلامشهر و پرند در حال حاضر ۷۴ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز با اجرای ۴۱۳ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۲۹ کیلومتر خطوط انتقال اصلی در مجموع ۱۶۱ هزار مشترک فاضلاب، در حال جمع آوری انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب در حال خدمت رسانی به مردم هستیم.
 پروژه های در دست اجراي شركت آبفا
مدیر عامل آبفای جنوب غربی استان تهران با اشاره به پروژه های در دست اجرا این شرکت در حوزه آب، تاکید کرد: در سال جاری پروژه بزرگ خط انتقال الغدیر۲ از بالاترین نقطه غربی تهران با ۷۰ کیلومتر تا شهر پرند با قطر ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلی متر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان خط انتقال بزرگ و اثرگذاری برای تامین آب شرب منطقه در حال اجرا است .
وی تاکید کرد: دومین خط انتقال آب از تصفیه خانه ماملو در
منتهی الیه شمال شرق تهران، با طی ۸۰ کیلومتر مسیر به خط انتقال پرند می‌رسد تا آب با کیفیت شمال شهر تهران به حوزه جنوب غربی استان برسد.
لدنی نژاد با بیان دیگر پروژه‌های در دست اجرای آبفای جنوب‌غربی استان تهران گفت: ۱۷ پروژه آبی اعم از مخازن هزار مترمکعبی، خطوط انتقال آب، شبکه‌ها و انشعابات، اصلاح شبکه و غیره با هزینه ای بالغ بر
هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال در حال اجرا است و در زمینه فاضلاب در
حوزه جنوب غربی استان تهران نیز ۳۷ پروژه فعال در شهرهای منطقه با اعتباری بالغ بر ۵۶۳۳ میلیارد ریال اجرا می‌شود .