بارعایت الگوی مصرف ، قطعی برق نخواهیم داشت

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان:

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مصرف بهینه آب و برق(ازیکم تا۷تیرماه) اظهار داشت: اگرچه با شیوع کرونا مصرف برق در شهرستان اصفهان ۲۰ درصد کاهش یافت اما با عادی شدن شرایط میزان مصرف برق مشترکین در شهرستان اصفهان با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه شده است.

بارعایت الگوی مصرف ، قطعی برق نخواهیم داشت


مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه به  مناسبت هفته مصرف بهینه آب و برق(ازیکم تا7تیرماه) اظهار داشت: اگرچه با شیوع کرونا مصرف برق در شهرستان اصفهان ۲۰ درصد کاهش یافت اما با عادی شدن شرایط میزان مصرف برق مشترکین در شهرستان اصفهان با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه شده است.
مرسل صالحی اظهار کرد: از تاریخ ۱۵ خرداد از ساعت ۱۲تا۱۶ طرح پیک مصرف برق کشور آغاز و تا ۱۵ شهریورماه نیز ادامه دارد.در صورتی که الگوی مصرف توسط مردم رعایت شود قطعی برق نخواهیم داشت.
وی افزود: سال گذشته در فصل گرم خاموشی نداشتیم و انتظار می‌رود امسال هم با همکاری مشترکین به ویژه در ساعات پیک مصرف از ساعت
۱۲ تا ۱۶ و در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه برق پایداری به شهروندان عرضه شود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، پیک مصرف برق در این شهرستان در سال گذشته را ساعت ۱۳ اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ در سطح کشور ۴ هزار مگاوات مدیریت مصرف برق داشتیم و امسال باید پنج هزار مگاوات مدیریت مصرف انجام شود تا تابستان بدون خاموشی را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در شهرستان اصفهان ۱۰۰ مگاوات مدیریت مصرف برق انجام شد، تصریح کرد: امسال باید ۱۱۵ مگاوات مدیریت مصرف انجام شود.
وی با اشاره به پایش روزانه و مستمر مدیریت مصرف برق از طریق نرم افزار نیما گفت: مشترکان با نصب ۱۸ هزار کنتور هوشمند و ۸ هزار تفاهم نامه در بخش‌های مختلف با مدیریت مصرف بین ساعات
۱۲ تا ۱۶ می‌توانند از پاداش‌های منظور شده بهره مند شوند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به پرداخت پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکانی که در سال گذشته در جهت مصرف بهینه اقدام کردند، گفت: پرداخت پاداش به مشترکین خوش مصرف و جریمه مشترکین پرمصرف، تغییر ساعات کار اداری، انعقاد تفاهم نامه در بخش صنایع، جابجایی تعطیلات هفتگی و ایجاد برنامه ذخیره عملیاتی در بخش‌های
صنایع کشاورزی و تجاری خانگی از جمله عوامل مهم در کاهش پیک بار در زمان پرباری خواهد بود.
صالحی با اشاره به اینکه در محدوده شهرستان اصفهان ۹۰۰ هزار مشترک خانگی وجود دارد، اظهار داشت: در سال ۹۸، ۲۶۲ هزار نفر شامل ۲۹ درصد از مشترکین به دلیل رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مشمول دریافت پاداش شدند و بر این اساس ۸۱ درصد مشترکین اصفهانی خوش مصرف محسوب شدند.
صالحی اظهار کرد: در سال جاری مشابه سال گذشته برنامه "صفر ۹۹" طراحی شده که اگر این برنامه اتفاق بیفتد خاموشی‌ها به صفر می‌رسد. برنامه دیگر "تجمیع کننده داده"است که براساس آن در کل کشور باید یک‌هزار مگاوات کاهش مصرف برق در بخش خانگی انجام شود.
 در سال گذشته ۲۹ درصد در بخش خانگی خوش مصرف بوده و پاداش دریافت کردند
صالحی افزود : مشترکین در صورتی که در ساعات پیک مصرف بار کاهش حداقل ۱۰ درصدی داشته باشند، پاداش دریافت می‌کنند. همچنین صنایع تک شیفت می‌توانند با تغییر ساعات شیفت کاری خود به گونه‌ای که مصرف دربازه پیک مصرف کاهش پیدا کند، مشمول دریافت پاداش خواهند شد.
وی گفت : اگر مشترکان خانگی در ایام پیک مطابق الگوی مصرف از انرژی برق استفاده کند
(هر ماه ۳۰۰ کیلووات ساعت) و نسبت به سال قبل هم کاهش مصرف داشته باشد پاداش دریافت می‌کند. در سال گذشته ۲۹ درصد در بخش خانگی خوش مصرف بوده و پاداش دریافت کردند و در عوض ۱۹ درصد از مشترکین اصفهانی نیز بیش از ۳۰۰ کیلو وات ساعت مصرف کرده و جریمه شدند.
صالحی  ادامه داد:مشترکان کشاورزی که مشمول تعرفه (۳ ب) و (۳ ج) هستند نیز می‌توانند از ابتدای تیرماه تا انتهای مردادماه در ساعات پیک مصرف به مدت حداقل پنج روز و کاهش حداقل ۱۰ درصد از بار مصرفی مشمول پاداش شوند.
 از ظرفیت استارت آپ‌ها در حوزه خانگی و تجاری استفاده می‌کنیم
در ادامه سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان، استفاده از ظرفیت استارت آپ‌ها را رویکرد دیگر این شرکت عنوان کرد .
وی افزود:در سال جاری از ظرفیت استارت آپ‌ها و تجمیع کننده داده ها در حوزه خانگی و تجاری استفاده می‌کنیم از سوی دیگر با هیئت امنای شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان، انجمن صنفی کشاورزان استان اصفهان در خصوص مدیریت انرژی در زمان اوج مصرف مذاکرات و توافقاتی صورت گرفته تا برای مدیریت مصرف از کنتورهای هوشمند نیز استفاده شود.علی اکبری گفت:امسال همچون سال گذشته از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی، تبیین و ترویجی شهر اصفهان برای آموزش‌های همگانی استفاده کرده‌ایم .
وی اضافه کرد: لازم است مشترکین برق در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۳ لغایت ۱۷ همراهی لازم با صنعت برق داشته باشند و از وسایل پرمصرف غیرضروری از قبیل ماشین ظرف‌شویی، لباسشویی و جاروبرقی در این ساعات بپرهیزند ضمن اینکه
کولر آبی روی دور کم بگذارند و در صورت استفاده از کولر گازی درجه آن را روی ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم
 کنند.