رئیس اتاق بازرگانی تبریز: حجم تجارت بین ایران و ترکیه ۶۴ درصد افزایش یافته است

رئیس اتاق بازرگانی تبریز: حجم تجارت بین ایران و ترکیه ۶۴ درصد افزایش یافته است


تبریز-توفیقی
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با ارایه آماری از تجارت ایران و ترکیه در هفت ماه سال ۱۴۰۰، گفت: بر اساس این آمار حجم تجارت بین ۲ کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش یافته است.
یونس ژائله اظهار داشت: با توجه به تاریخ معاصر بین ۲ کشور که عاری از هرگونه مخاصمه بوده، حجم فعلی تجارت بین ایران و ترکیه در شان این روابط مطلوب نبوده و باید از راهکارهایی مناسب برای بهبود مناسبات تجاری بین آن ها استفاده کرد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به نقش اساسی مسائل لجستیکی در تجارت، گفت: برقراری خط ریلی از ایران به بندر ترابزون در ترکیه در تسهیل تجارت بین این ۲ کشور نقش بسزایی ایفا می‏کند و حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل زمینی از مزایای زیادی برخوردار است.
ژائله، با بیان فرصت‏های تجاری در زمینه های انتقال گاز طبیعی، محصولات کشاورزی، ترانزیت و مساله تهاتر کالا بین ۲ کشور، ادامه داد: اتاق بازرگانی تبریز برای میزبانی از هیات‏های تجاری اتاق‏های مختلف ترکیه آمادگی دارد.
عباس کمالی، نایب رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود در مرزهای تجاری زمینی بین ایران و ترکیه، بررسی و حل این مشکلات را خواستار شد.
رضا کامی، دبیر هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار گفت: مهمترین اصل در اجرایی شدن برنامه های تجاری بین ۲ کشور، عزم مشترک و محکم طرفین بوده و لزوم پیگیری این مشکلات تا حل آنها ضروری است.