کلنگ احداث ایستگاه میدان نماز اسلامشهر تا دو هفته آتی به زمین می‏خورد

محسن حمیدی از انتخاب پیمانکار پروژه ایستگاه میدان نماز در روزهای آتی و بر زمین زدن کلنگ احداث آن در دو هفته آتی خبر داد.

کلنگ احداث ایستگاه میدان نماز اسلامشهر تا دو هفته آتی به زمین می‏خورد

اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
محسن حمیدی از انتخاب پیمانکار پروژه ایستگاه میدان نماز در روزهای آتی و بر زمین زدن کلنگ احداث آن در دو هفته آتی خبر داد.
محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در دهمین نشست رسمی شورا که با حضور همه اعضای شورا برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه های عمرانی سطح شهر اظهار داشت: ۲۴ آبان ماه پیمانکار احداث ایستگاه میدان نماز مشخص و تا دو هفته دیگر هم آیین کلنگ زنی احداث ایستگاه میدان نماز برگزار می‌شود تا عملاً مردم اسلامشهر شاهد عملیاتی شدن احداث مترو باشند، چرا که تاکنون عملیات اجرایی احداث مترو در زیرزمین و مرحله حفر تونل بوده که نمای ظاهری نداشته است.
وی افزود: خوشبختانه مبلغ مناقصه پروژه ایستگاه میدان نماز ۲۰۰ میلیارد است که ۱۹۰ میلیارد آن تامین و در حساب شهرداری بوده و دغدغه ای در زمینه تامین اعتبار آن نیست و مصداق آن حضور
 ۴۳ شرکت عمرانی معتبر با گرید ۱ است که برای این پروژه در مناقصه شرکت کرده‌اند و به سلامت سیستم مالی و کارفرما که شهرداری اسلامشهر است، اعتماد دارند؛ قطعا این ظرفیت با مدیریت خوب اعضای شورای شهر و شهرداری رقم خورده است.
شهردار اسلامشهر با اشاره به ادامه حفاری تونل مترو تاکید کرد: حفاری تونل مترو به وسط میدان شهید سلیمانی قبل از رودخانه کن رسیده و عملیات اجرایی شفت شاطره که به دلیل بارندگی های اخیر چند روزی به تاخیر افتاد، در هفته آتی شمع گذاری آن تمام و حفاری تونل در محدوده شاطره نیز آغاز می‌شود.
حمیدی با بیان اجرای دیگر پروژه های عمرانی سطح شهر ادامه داد: پروژه کمربندی شمالی نیز به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده و در روزهای آتی در محل خیابان برنده سیفی ستون ها کاملاً روی سطح زمین می‏رسد و فعالیت‏های بتنی این پروژه عظیم در حد اعلا در حال انجام است.
وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و اقدامات انجام شده در این خصوص تصریح کرد: در سال‏های گذشته با کمترین بارندگی در اکثر مناطق آبگرفتگی و شهروندان با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودند، با اقدامات زیرساختی که در این سال‌ها انجام شده، این مشکل مرتفع و شهروندان بدون دغدغه و نگرانی به استقبال فصل بارش می‏روند.
شهردار اسلامشهر افزود: تنها در خیابان شهید رحمانی با  آبگرفتگی معابر در زمان بارش مواجهیم که اعتبار ۷۰۰ میلیونی برای آن در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده که کافی نیست و به یاری خدا تا پایان سال جاری مشکل آبگرفتگی این خیابان نیز برطرف می‌شود.
حمیدی با بیان اقدامات انجام شده در زمینه خدمات شهر و خدمات شبانه‌روزی پرسنل این حوزه در ایام بارندگی خاطرنشان کرد: ۱۱ پیمانکار پسماند در ۱۱ ناحیه شهری مشغول فعالیت هستند که درآمدی در حدود ۱۸ میلیاردی را برای شهر به ارمغان آورده و فضایی که در اختیار پیمانکاران برای جمع آوری پسماند خشک قرار دارد خارج از بافت شهری و به انتخاب شهرداری بوده و تنها یک نقطه در سطح شهر وجود دارد که پسماند خشک به انتخاب پیمانکار در آن محل جمع آوری می‏شود و به منظور رعایت نکات زیست محیطی و بهداشتی به پیمانکار مربوطه تذکر داده می‏شود.