مردم در زمینه مسکن مشکل دارند

روحانی در بهره‌برداری از طرح‌های وزارت راه:

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال برای مردم هم در زمینه مسکن و هم لوازم خانگی مشکلات زیادی به وجود آمده است، گفت: امیدوارم قیمت لوازم خانگی کنترل شود.

مردم در زمینه مسکن مشکل دارند

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال برای مردم هم در زمینه مسکن و هم لوازم خانگی مشکلات زیادی به وجود آمده است، گفت: امیدوارم قیمت لوازم خانگی کنترل شود.
به گزارش  مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی  به صورت ویدئو کنفرانس از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در استان‌های، البرز، مازندران و ایلام، بهره‌برداری کرد.
وی ضمن دستور به آغاز کار محور چهارخطه ساری-تاکام، عملیات اجرایی آزادراه قائمشهر-ساری، اظهار کرد: امیدوارم تا پایان سال باز هم شاهد افتتاح‌های فراوانی در استان‌های کشور از جمله در استان مازندران باشیم.
روحانی بیان کرد: خداوند امروز به ما توفیق داد که دستاورد همه تلاشگران مسیر تولید کشور را در معرض دید ملت بزرگوار ایران و همه جهانیان قرار دهیم، در سال بسیار سختی که ما درگیر مقابله با بیماری کووید ۱۹ و همچنین تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستیم، امروز پیام دیگری به همه جهانیان دادیم.
روحانی با اشاره به اینکه مسکن هم جزو اولویت‌های دولت در شرایط فعلی است، گفت: البته مسئله مسکن همیشه مهم بوده است و ما از آغاز دولت یازدهم تاکنون همه طرح‌های نیمه تمام و باقیمانده مسکن را که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بود، تکمیل کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم و در دولت دوازدهم مجموعاً وزیر راه و شهرسازی به مردم قول داده است که تا پایان این دولت حدود یک میلیون واحد مسکونی را در اختیار مردم قرار دهد.
وی اظهارداشت: ما امروز می‌دانیم که مردم در زمینه اجاره بها و مسکن دچار مشکل هستند. در کشور ما حدود ۳۰ درصد مردم مستأجر و ۷۰ درصد مالک خانه هستند که البته در استان‌ها این آمار متفاوت است و در استان تهران آمار مستأجران بیشتر است.
وی ادامه داد: دولت و ستاد اقتصادی دولت در این زمینه برنامه‌هایی در دستور کار دارند و شخص اول معاون اول رئیس جمهور هم برای قیمت مسکن و اجاره بهای آن مسئولیت گرفته است، چرا که مردم در این زمینه مشکلاتی دارند و دولت وظیفه دارد برای حل این مشکل مردم اقداماتی را انجام دهد.
روحانی افزود: علاوه بر این، باید مقرراتی در زمینه مسکن گذاشته شود، چرا که مقررات فعلی در زمینه فروش و اجاره مسکن کافی نیست و ما باید اصلاحاتی انجام دهیم تا فشار را از روی دوش مردم برداریم.