سطح کیفی مسابقات جهانی از ارزش فرنگی کاران کم نمی کند

افشین بیابانگرد دارنده مدال برنز جهان:

افشین بیابانگرد دارنده مدال برنز جهان: سطح کیفی مسابقات جهانی از ارزش فرنگی کاران کم نمی کند


دارنده مدال برنز جهان با تمجید از عملکرد مدال آوران کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی نروژ، گفت: هر چند بسیاری از چهره های مطرح کشتی جهان در این رقابت ها غایب بودند اما این موضوع چیزی از ارزش کار بچه ها کم نمی کند.
افشین بیابانگرد در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های قهرمانی جهان گفت : به نظر من به غیر از یکی دو وزن مثل رامین طاهری و مهرداد مردانی که به دلیل استرس بالا ناشی از انتظارات نتوانستند علی رغم شایستگی در حد واقعی خودشان ظاهر شوند، سایر بچه ها بهترین کشتی هایشان را گرفتند و نمایش خوبی داشتند. دارنده مدال های برنز جهان و بازی های آسیایی،  درباره سطح کیفی رقابت ها، گفت: به هر حال امسال شاهد برگزاری شکل جدیدی از مسابقات جهانی بودیم. در مجموع ۱۰ کشور در آزاد و فرنگی با تیم کامل در مسابقات حضور داشتند اما به هر حال کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان جهان شده و نباید در باد این مدال ها بخوابیم. قطعا در سال های بعد رقابت های جهانی مثل همیشه جدی و سطح بالا خواهد بود و ما باید خود را آماده رویدادی فراتر از این دوره کنیم. رقابت های قهرمانی جهان در این دوره قابل قیاس با دوره های قبل نبود و بسیاری از چهره های مطرح در نروژ غایب بودند. تیم های زیادی اصلا نیامدند و یا با ترکیب ناقص در این مسابقات حضور داشتند اما بچه های در این مسابقات به عنوان یک تورنمنت خوب به نتیجه بسیار خوبی رسیدند و کشتی های خوبی گرفتند. کشتی ایران از این فرصت به خوبی استفاده کرد و با کسب مدال های رنگارنگ بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.
بیابانگرد با بیان اینکه از مدال آوران المپیک تنها ۴ یا ۵ نفر در این مسابقات حاضر بودند، خاطرنشان کرد: در مجموع از مدال آوران جهانی ۲۰۱۹ و المپیک توکیو ، ۷۰ درصدشان غایب بودند اما این دلیلی بر این نیست که ارزش کار بچه ها پایین آورده شود. شاید در بیشتر اوزان نفرات درجه ۲ یا ۳ حضور داشتند اما شک نکنید از این بچه ها در سال های آتی بیشتر خواهیم شنید.