استراتژی اصلی آموزش و پرورش بازگشایی تدریجی مدارس است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران:

استراتژی اصلی آموزش و پرورش بازگشایی تدریجی مدارس است


ساری-امیر حسین طاهریان
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران بازگشایی تدریجی مدارس را استراتژی اصلی آموزش و پرورش دانست.
«داود تقی‌نیا»، در جلسه فصلی مدیران مدارس شهرستان عباس‌آباد
با بیان اینکه مهر و شروع مدارس یک پروسه است افزود: پروژه مهر در واقع پروژه نیست بلکه پروسه‌ای است از آغاز مهر تا مهرسال آینده که نیازمند برنامه‌ریزی بسیار دقیق در تمامی ابعاد تعلیم و تربیت است.
تقی‌نیا با اشاره به اینکه امسال سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مهر را داریم اظهارداشت: مدیران مدارس عوامل اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند و پروژه مهر و بازگشایی مدارس مهم‌ترین عامل برای سنجش عملکرد مدیران است.
معاون سوادآموزی و نماینده ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران درادامه به تشریح دلایل بازگشایی حضوری مدارس به صورت تدریجی و آنچه در این زمینه مهم و ضروری است، پرداخت و خاطرنشان کرد: مهر امسال از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است و محور اصلی آموزش‌ها در مهر امسال آموزش‌های حضوری تدریجی است و لذا این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی همه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت است و در این زمینه به مدیران مدارس و شورای مدارس تفویض اختیار
 شده است.
داود تقی‌نیا تصریح کرد: آموزش‌های مجازی منجر به افت کیفیت در جریان یاددهی و یادگیری شده است و این مسأله موجب می‌شود بحث حضوری شدن به عنوان موضوعی جدی پیگیری شود و باید از تجارب و دستاوردهای آموزش‌های گذشته نهایت بهره را برد و از آنها استفاده کامل کرد.این مقام مسئول در پایان جلسه با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی و در خانه ماندن و عدم تحرک دانش‌آموزان آسیب‌های زیادی به سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان زده است و برای کاهش این آسیب‌ها بازگشایی مدارس ضرورت دارد و اقناع‌سازی جامعه و خانواده را از دیگر الزامات بازگشایی مدارس دانست و تأکید کرد با برگزاری جلسات با انجمن اولیا و مربیان آنان را در جریان روند کار قرار دهید.