فرم بازی پرسپولیس بعد از ۱۰۰ روز چگونه بود؟

پرسپولیس اولین بازی تدارکاتی‌اش را انجام داد. این اولین مسابقه‌ای بود که پرسپولیس بعد از بازی ۸ اسفند مقابل شهر خودرو انجام می‌داد. البته سرخ‌ها تا ۲۳ اسفند تمرین کرده بودند اما نزدیک به ۱۰۰ روز مسابقه‌ای نداده بودند.


پرسپولیس اولین بازی تدارکاتی‌اش را انجام داد. این اولین مسابقه‌ای بود که پرسپولیس بعد از بازی ۸ اسفند مقابل شهر خودرو انجام می‌داد. البته سرخ‌ها تا ۲۳ اسفند تمرین کرده بودند اما نزدیک به ۱۰۰ روز مسابقه‌ای نداده بودند.
پرسپولیس برای بازی تدارکاتی مقابل سایپا به زمین تمرین این تیم رفت. یحیی برای نیمه اول تیم جوانش را به میدان فرستاد و برخی بازیکنان را در ترکیب گذاشت که فقط دو سه جلسه با بزرگسالان پرسپولیس تمرین کرده بودند.
نیمه اول تیمی به زمین رفت که محسن ربیع‌خواه کاپیتانش بود. رادوشویچ درون دروازه ایستاد. احسان حسینی کنار ارسلان آزادی در دفاع میانی بازی کرد. سینا مهدوی دفاع چپ و محمد حسینی دفاع راست. اگر میانگین این خط دفاعی را بگیرید نهایتاً ۲۱ سال می‌شود ضمن اینکه سه بازیکن از این جمع چند روزی است از تیم امید بالا آمده‌اند. در خط میانی سعید حسین‌پور کنار ربیع‌خواه در مرکز زمین بازی کرد، آریا برزگر هافبک راست بود و ترابی هافبک چپ. خط حمله هم با زوج امیر روستایی و مهدی عبدی تشکیل شد که چنگی به دل نزد. در حالی که هر دو بازیکن پتانسیل بالایی دارند اما به هیچ وجه آماده نبودند تا مشخص شود همچنان نمی‌توانند اعتماد مربیان‌شان را جلب کنند. این اتفاق در حالی می‌افتد که هر دو مهاجم در تمرینات فوق‌العاده‌اند اما به نظر می‌رسد از آن بازیکنانی هستند که برخلاف تمرین مرد روز مسابقه نیستند و باید تا شروع لیگ تکانی به خودشان بدهند.
نیمه دوم یحیی تیم اصلی‌ترش را به زمین فرستاد با این تفاوت که به سیدجلال بازی داد. سیدجلال که حالا ۳۸ ساله شده می‌داند در این شرایط نمی‌تواند به بدنش فشار مضاعف وارد کند و به همین خاطر استراحت کرد تا جوان‌ها به میدان بروند.
در این شرایط بیرانوند در ترکیب نیمه دوم به میدان رفت، شجاع و کنعانی زوج مقابل او بودند و شیری و نادری در جناحین خط دفاع به میدان رفتند.
کادر فنی پرسپولیس عمداً دو تیم را در دو نیمه به میدان فرستاد چرا که بعد از سه ماه بازی کردن برای هر بازیکنی دشوار است و ترس این وجود دارد که بازیکنی مصدوم شود.
اینطور که از صحبت‌های پرسپولیسی‌ها برمی‌آید شرایط بدنی بازیکنان بد نبود اما نمی‌شود گفت خوب بوده‌اند. در عین حال با توجه به دوری از شرایط مسابقه این حد از کیفیت طبیعی بوده و نمی‌شد انتظار زیادی هم از تیم داشت ضمن اینکه بازیکنانی در نیمه اول به میدان رفتند که کلاً ۷،۸ نفرشان بازیکنان رده امید بودند و ۳،۴ نفرشان هم یکی دو جلسه با تیم تمرین کرده بودند.
نیمه اول ناپختگی احسان حسینی در مرکز خط دفاع باعث شد تا او یک پنالتی به حریف بدهد که رادو این پنالتی را مهار کرد اما در مجموع می‌شود به جوان‌هایی مثل حسین‌پور و حسینی اعتماد کرد چرا که آنها هم مثل عبدی و روستایی پتانسیل بالایی دارند و تنها باید بازی کنند و تجربه حضور در مسابقه را پیدا کنند.
کادر فنی پرسپولیس همچنان قصد دارد از وحید امیری در خط حمله استفاده کند. همانطور که در بازی با سایپا امیری کنار علیپور بازی کرد اما موفق به گلزنی نشد. در این بازی سایپا هم مثل پرسپولیس در نیمه دوم از بازیکنان شناخته شده‌تر و مسن‌تر خود استفاده کرد ضمن اینکه در نیمه اول گرمای هوا روی کیفیت بازی دو تیم تأثیر منفی گذاشته بود.
بازیکنان پرسپولیس از شرایط خودشان در این مسابقه رضایت نسبی داشتند و می‌گویند همین که در این بازی هیچ تیمی بازیکن مصدوم نداده خودش یک نکته مثبت به حساب می‌آید.