آغاز سنجش سلامت پیش دبستانی ها از ۱۸ تیر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام اینکه امسال حداقل یک میلیون نوآموز به جمعیت تحت پوشش سنجش سلامت افزوده می‌شوند، از توسعه پوشش غربالگری پیش دبستانی ها خبر داد و گفت: از سال ۹۶ در پیش دبستانی هم غربالگری انجام می‌شود. امسال حداقل ۶۰۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی را از ۱۸ تیر سنجش خواهیم کرد.

آغاز سنجش سلامت پیش دبستانی ها از ۱۸ تیر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام اینکه امسال حداقل یک میلیون نوآموز به جمعیت تحت پوشش سنجش سلامت افزوده می‌شوند، از توسعه پوشش غربالگری پیش دبستانی ها خبر داد و گفت: از سال ۹۶ در پیش دبستانی هم غربالگری انجام می‌شود. امسال حداقل ۶۰۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی را از ۱۸ تیر سنجش خواهیم  کرد.
 به گزارش ایسنا، سیدجواد حسینی در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان با اشاره به اینکه امروز افتتاح رسمی طرح سنجش سلامت نوآموزان
 بدو ورود به دبستان را در سطح کشور داریم گفت: برنامه سنجش سلامت در دو قلمرو حفظ، ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماریها و همچنین آمادگی تحصیلی ایفای نقش می‌کند و این برنامه یکی از فراگیرترین، عمومی‌ترین، پر حجمترین، مستمرترین، گسترده‌ترین و کاربردی ترین برنامه تشخیصی و غربالگری وزارت آموزش و پرورش است.
 وی افزود: سنجش سلامت، داده‌های بسیار ازشمندی دارد و نتایج حاصل از این برنامه منجر به پیشگیری از بیماری ها، ارتقای سلامت و مداخلات حوزه سلامت می شود.
 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سنجش سلامت، گام مهمی برای استانداردسازی آموزشی مبتنی بر تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر است گفت: ساماندهی آموزشی را با جای دهی بچه‌های دیرآموز، اوتیسم ،جسمی حرکتی، بینایی، شنوایی و مشکلات ویژه یادگیری در دستور کار قرار می‌دهیم و چه اقدامی مهم‌تر از این برای ارتقای سلامت می تواند باشد.