برگزاری آیین افتتاح فاز اول طرح بزرگ زهكشی در استان گلستان

آیین افتتاح فاز اول طرح بزرگ زهکشی ۵۰ هزار هکتاری در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در محل مرکز آموزش شهید روحانی فرد کردکوی برگزار شد.

گرگان-قهرمان
آیین افتتاح فاز اول طرح بزرگ زهکشی 50 هزار هکتاری در سطح 20 هزار هکتار از اراضی استان گلستان با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در محل مرکز آموزش شهید روحانی فرد کردکوی برگزار شد.
در این مراسم مهندس اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، دکتر حق شناس استاندار گلستان، دکترمختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، و مدیران و مسوولان استانی حضور داشتند.
این طرح بزرگ زهکشی  با اعتبار 200 میلیارد تومان و با ایجاد 1000 فرصت شغلی افتتاح شد و 3850 خانوار از آن بهره مند خواهند شد.
در آغاز آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت جهادکشاورزی دکتر خاوازی در حضور رییس جمهور گزارشی از آیین افتتاح ارائه کرد.
وزیر جهادکشاورزی گفت: افتتاح ۲۰ هزار هکتار زهکشی اراضی کشاورزی استان گلستان، افتتاح ۷ طرح سازمان شیلات ایران و شروع عملیات اجرایی ۲ طرح زیرساخت شیلات در سواحل جنوب، افتتاح ۱۶۳۴ طرح گلخانه ای به مساحت ۱۲۱۷ هکتار در سطح کشور و همچنین افتتاح مرکز پایش مدیریت هوشمند کشاورزی ایران از جمله این طرح‎هاست.
وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز بهره برداری از طرح‎های ملی وزارت جهاد کشاورزی با حضور رئیس جمهور گفت : ۷۸ هزار هکتار عملیات زهکشی استان گلستان تا پایان سال ۹۹ انجام شده است.
وی افزود:افزایش تولید و درآمد کشاورزان در کشت های دیم و آبی از فواید اجرای این طرح است.
دکتر خاوازی گفت:  تولیدات شیلاتی از ۳۲ هزار تن در ابتدای انقلاب به ۸۸۵ هزار تن در سال ۹۲ و یک میلیون و ۲۲۲ هزار تن در سال ۹۹ افزایش یافته است و  تولید خاویار از یک تن در سال ۹۲ به بیش از ۱۰ تن در سال ۹۹ رسیده است
دکتر خاوازی گفت: وسعت گلخانه‎های کشور از ۸ هزار هکتار در سال ۹۲ به ۲۱ هزار و ۸۰۰ هکتار تا پایان سال ۹۹ و با افتتاح ۱۲۰۰ هکتار گلخانه، به ۲۳ هزار هکتار می‎رسد.
در ادامه مهندس اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بهمن ماه سال گذشته عملیات زهکشی ۷۸ هزار هکتار از اراضی استان  گلستان تکمیل و به بهره‎برداری رسید و ۵۰ هزارهکتار دیگر از  این طرح بزرگ از ۲۸۰ هزار هکتار گلستان عملیات شروع شد.
وی افزود: در راستای تحقق آن و علی‎رغم محدودیت‎های موجود در مدت کمتر از سه ماه با ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات با کمک قرارگاه خاتم الانبیاء این طرح اجرایی شد.معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنانش در خصوص تاثیر و ره آورد زهکشی اراضی در استان گلستان گفت : با اجرای این طرح و زهکشی ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تولید محصولات کشاورزی و درآمد کشاورزان افزایش چشمگیری خواهد داشت.