افتتاح پروژۀ «شهر هوشمند ارومیه» با ایرانسل

پروژه فیبر نوری اختصاصی شهرداری ارومیه به طول ۷۲ کیلومتر و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

 

ارومیه- یزدان پناه
پروژه فیبر نوری اختصاصی  شهرداری ارومیه به طول 72 کیلومتر و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
در مراسم رونمایی از پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری؛    مجید آقازاده، شهردار ارومیه بر اهمیت سیستمی کردن امور و توسعه شهر و شهرداری هوشمند تأکید و از فراهم شدن زیرساخت‌های اساسی برای این کار خبر داد.
وی در مراسم افتتاح پروژه فاخر فیبر نوری شهرداری ارومیه، اظهار داشت: برگرداندن اعتماد مردم به شهرداری ارومیه یکی از اولویت‌های ما است که پروژه فاخر فیبر نوری در جهت شفاف سازی اطلاعات شهرداری و ارائه خدمات به صورت هوشمند می‌تواند ما را در تحقق این هدف یاری کند.
وی تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد خدمات شهرداری ارومیه به صورت برخط انجام می‌شود و یقینا خدمات الکترونیکی سبب خواهد شد که مردم به صورت آسان و سریع به برنامه‌های خود برسند.
شهردار ارومیه با اشاره به پروژه فاخر فیبرنوری شهرداری ارومیه، گفت: این پروژه با تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی و سیستمی  می‌تواند ما را در امر مبارزه با فساد یاری کند.
آقازاده افزود: این پروژه‌ها اهداف زیادی از جمله توسعه فناوری اطلاعات استان و شهر ارومیه، رسیدن به هدف شهر هوشمند، اتصال بدون محدودیت به ترافیک دیتایی، ارائه خدمات بدون وقفه به مردم، نصب وای فای در نقاط مختلف شهر و تبادل اطلاعات در شهرداری‌های ارومیه و سازمان‌های مربوطه و تقویت امنیت اطلاعاتی دارد.
اصغر زاده،  نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه این مراسم بر اهمیت توسعه شهر هوشمند و هوشمندسازی تأکید کرد.
وی برنامه‎ریزی و بهره برداری از پروژه فیبرنوری را حاصل حمایت‎های شورای شهر و عمل به مصوبات شورا عنوان کرد.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه از پرسنل شهرداری ارومیه به واسطه تلاش و کوشش شبانه روزی جهت اجرای این پروژه طی دو سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.
عباسی، مدیر عامل ایرانسل کشور در این مراسم رونمایی از اهمیت پروژه فیبرنوری مشترک شهرداری و ایرانسل سخن گفت و ارومیه را در این خصوص پیشرو در سطح کشور ارزیابی کرد.
در پایان نیز رحمانی رضائیه،  معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی اقدامات انجام گرفته در شهرداری ارومیه در حوزه توسعه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری بسیار مطلوب ارزیابی و از زحمات دست اندرکاران این حوزه تقدیر و تشکر کرد.
وی بر هوشمندسازی در تمامی حوزه ها تأکید و خواستار حمایت از سیاست‎های این حوزه شد.