گاز خراسان رضوی و نوسازی مدارس همکاری می‌کنند

نشست مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی و مدیرکل نوسازی مدارس استان با تأکید بر همکاری مشترک برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس برگزار شد.

نشست مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی و مدیرکل نوسازی مدارس استان با تأکید بر همکاری مشترک برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس برگزار شد.
به گزارش شانا، حسن افتخاری در این نشست که در محل اداره مرکزی شرکت گاز استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همه مدارس مستقر در شهرها و روستاهای گازرسانی‌شده استان که مجوزهای قانونی دارند در اولویت خدمت‌رسانی و استفاده از جریان گاز طبیعی هستند.
وی با بیان اینکه شرکت گاز در چارچوب قانون هیچ محدودیتی برای اتصال مدارس مناطق گازرسانی‌شده به شبکه گاز ندارد، افزود: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و بیش از ۹۴ درصد روستاهای واجدشرایط خراسان رضوی گازرسانی شده‌اند که این مهم امکان بهره‌مندی بخش عمده‌ای از مدارس استان را از جریان گاز طبیعی ممکن کرده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان با تأکید بر همکاری مشترک دو مجموعه برای حذف تجهیزات گرمایشی با ایمنی پایین از مدارس، گفت: همسو با اجرای 
بند «ه» تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۹، موافقت‌نامه‌ای میان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت ملی گاز ایران امضا شد و مسئولیت صحت‌سنجی عملیات اجرایی آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران با موضوع استانداردسازی مدارس به‌عهده شرکت‌های گاز استانی است. 
افتخاری ادامه داد: شرکت گاز خراسان رضوی آمادگی دارد برای اجرای این قانون و با همکاری سازمان نوسازی مدارس در زمینه جایگزینی بخاری نفتی و گازی با دیگر سامانه‌های استاندارد مانند بخاری‌های گاز سوز نوع C هرمتیک دارای رده برچسب 
انرژی A با بدنه سرد، سامانه پکیج‌های گازسوز گرمایش مرکزی یا سامانه زمینی، سامانه گرمایش مرکزی موتورخانه، همچنین سامانه گرمایشی برقی اقدام کند.
ابوالقاسم بابایی، مدیرکل نوسازی مدارس استان هم در این نشست با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده، اظهار کرد: هم‌اکنون طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس خراسان رضوی در ۱۲ منطقه و ۱۹۱ مدرسه تکمیل شده و آماده صحت‌سنجی است و این پروژه در ۱۲۲ مدرسه نیز در حال اجراست که در صورت تأمین اعتبار لازم اجرای این طرح در
 ۱۳۲ مدرسه دیگر هم انجام می‌شود. 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی و مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین بر برگزاری نشست‌های کارشناسی با حضور نمایندگان دو مجموعه و روان‌سازی فعالیت‌ها با هدف خدمت‌رسانی بهتر تأکید کردند.