بازدید نماینده اردکان از استاندارد یزد

نماينده منتخب مردم شريف شهرستان اردکان در دور يازدهم مجلس شوراي اسلامي از اداره کل استاندارد استان یزد بازدید کرد.



نماينده منتخب مردم شريف شهرستان اردکان در دور يازدهم مجلس شوراي اسلامي از اداره کل استاندارد استان یزد بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد ، محمدرضا دشتی اردکانی ضمن حضور در اداره کل ،در نشست شورای معاونین نیز حضور یافت.
وی در این نشست گفت: اداره كل استاندارد استان یزد با توجه به جایگاه مهمی که در جامعه دارد،ضروری است که قوانین،آیین نامه های اجرایی ،دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی محکمی داشته باشد تا بتواند به قوت عمل نمايد.
دشتی افزود: یکی ازراه هایی که سلامت و امنيت جامعه بیشترحفظ می‌شود آن است که  كالاها و خدمات با كيفيت بهتر و بیشتری به دست مردم برسد که به طور قطع قانون مهمترین و موثرترین ابزار به منظور عملکرد بهینه سازمان ملی استاندارد و به تبع آن دوایر استانی است.
نماينده منتخب مردم شريف شهرستان اردکان در دور يازدهم مجلس شوراي اسلامي با توجه به سبقه و تحصیلات حقوقی خویش،خاطرنشان کرد:به محض ورود به خانه ملت آمادگی کامل داریم تا در خصوص
استاندارد سازی کالاها و خدمات و نیز توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد انرژی خود را مصروف تصویب طرح‌ها و لوایح مرتبط رسیده در این حوزه نماییم.
مدير كل اداره استاندارد استان یزد نیز در این نشست با معرفي این نهاد دولتی و برشمردن قابلیت‌های مجموعه آزمایشگاه های موجود ، ضمن ارائه گزارش عملكرد سال 98  افزود: امسال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده است که ضروری است بیش از گذشته در جهت تحقق شعار سال به جايگاه استاندارد در جامعه توجه شود ،چرا که مسیر تولید ایمن و با کیفیت ازاستاندارد می‌گذرد.
محمد رضا زارع بنادکوکی افزود :ازجمله مشکلات کهنه و نگران کننده پیش روی این اداره کل،غریبه بودن جمع قابل توجهی از شهروندان،صنوف و حتی مدیران و مسئولین استان با واژه و مفهوم استاندارد است که جهت رفع این نقیصه و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد درگام اول ،در حوزه اداری طرح ابتکاری اجرای دوره های آموزشی استاندارد ، برای تمامی کارمندان دولت از سوی این اداره کل پیشنهاد شده است.
زارع در پایان سخنان خود گفت:عمده امکانات مورد نیاز آزمایشگاهی در حوزه صنعت کاشی و سرامیک و دانش لازم دراداره کل استاندارد استان یزد وجود دارد که با توجه به اينكه استان یزد قطب صنعت كاشي و سراميك در كشور مي‌باشد خواستارراه اندازي شعبه اي از پژوهشگاه استاندارد در زمینه كاشي و سراميك در استان هستیم که ازتمامی مسئولین مرتبط استانی و کشوری جهت تحقق این امر درخواست کمک و مساعدت ویژه داریم.