ذخایر طلای سیستان و بلوچستان سال آینده به ۱۰۰ تن خواهد رسید

استاندار سیستان و بلوچستان:

ذخایر طلای سیستان و بلوچستان سال آینده به ۱۰۰ تن خواهد رسید

موهبتی گفت: هم‌اینک حجم طلای موجود در معادن این استان ۳۸ تن است که در سال جدید به ۱۰۰ تن خواهد رسید.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستاندر مراسم افتتاح نمایشگاه معدن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سند آمایش استان یک سری تکالیف را برای توسعه تعیین کرده که مهمترین آن تجارت، ترانزیت و دومین اولویت آن معدن است.
وي خاطرنشان کرد: در حوزه ترانزیت و تجارت سیستان و بلوچستان به عنوان تنها استانی که با پاکستان همسایه است نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دسترسی به بندر چابهار با توجه به ساخت راه آهن بازگشایی مرز جدید ریمدان از ظرفیت‌های بی بدیل استان است.
وي تصریح‌ کرد: امیدواریم با اقدامات فعالان حوزه اقتصادی در آینده‌ای نزدیک معادن زیادی را در سیستان و بلوچستان فعال کنیم.
موهبتی افزود: هم‌اینک ۱۶ قطعه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است ۶ در مرحله مناقصه بوده که بزودی شروع بکار خواهد کرد.
وي با بیان اینکه هم‌اینک ۲۸۰ میلیارد تومان برای بخش ارتباطات سیستان و بلوچستان هزینه شده گفت: افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ روستا از اینترنت برخوردار شدند که حکایت از فراهم شدن زیرساخت‌ها برای
 سرمایه گذاران دارد.
معاون وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در این نشست اظهارداشت: برپایی نمایشگاه معدن و صنایع نشانگر یک تحول در سیستان و بلوچستان است.محسن صالحی نیا افزود: ما در بخش صنعت استفاده کننده کالاهای نهایی در بخش معدن هستیم .