۸ طرح سرمایه‌گذاری تا پایان سال در بندرشهید رجایی بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

۸ طرح سرمایه‌گذاری تا پایان سال در بندرشهید رجایی بهره‌برداری می‌شود

۸ طرح سرمایه‌گذاری تا پایان سال در بندرشهید رجایی بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:
هشت طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری در مجتمع بندری شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ايرنا، علیرضا محمدی کرجی ران به رسانه‌ها اعلام کرد:علاوه بر پروژه های
توسعه ای، زیرساختی و تعمیراتی که در بندرشهید رجایی در حال اجراست، طرح های متعددی نیز در بخش سرمایه‌گذاری و با مشارکت بخش خصوصی احداث شده که از این بین هشت طرح مراحل نهایی سپری کرده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
وی، هزینه انجام این طرح‌ها از محل جذب
سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و ادامه داد:با بهره برداری از این  طرح‌ها برای ۶۴۰ نفر از جوانان جویای کار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.
مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: احداث ۳ پایانه نگهداری فرآور ده‌های نفتی، احداث
دو پایانه ترانزیتی و یک پایانه کالای خطرناک و همچنین احداث ۲ مرکز ارائه خدمات اداری و خدماتی را از جمله طرح‌های  قابل افتتاح  در حوزه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.
منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان، در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز و هم‌چنین در ۱۵ کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع شده که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با افزون بر ۸۰بندر معروف بین‌المللی، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می‌کند.
این بندر در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد و یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیت(جابه جایی) بین‌المللی در دنیا محسوب
 می‌شود.
موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین‌المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و بنادر حوزه خلیج فارس این بندر را به پایگاهی راهبردی تبدیل کرده است.
برخورداری از اراضی پشتیباتی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در راستای انجام فعالیت‌های پشتیبانی، صنعتی، نفتی و خدماتی در قالب قراردادهای
 bot، boot، اجاره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، نزدیک بودن با قطب‌های اصلی تولیدی، صنعتی و پتروشیمی کشور، از ظرفیت‌های خاص این منطقه است.