تریبون

۰

بازدید نماينده یزد از اداره استاندارد
يزد-اکبر خیرخواه
نماينده منتخب مردم شريف شهرستان‌هاي یزد و اشکذر در دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي از اداره کل استاندارد استان یزد بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد ، محمد صالح جوکار ضمن بازدید از اداره کل در نشست شورای معاونین نیز حضور یافت .
وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در اداره کل استاندارد استان یزد،در این نشست گفت: در مقوله استاندارد، کشوری که شاخص‌ها و موازین مربوطه در نظام بین‌الملل و دیگر کشورها را رعایت ننماید جایگاهی ندارد، به گونه ای که محصولات و خدماتش پذیرفته نمی‌شود.
جوکار ادامه داد:به سبد خرید بسیاری از خانواده ها وقتی نگاه شود کالاهایی به چشم می‌خورد ،که دلیل اصلی خرید آن‌ها اعتمادی است که مردم به نشان استاندارد روی آن‌ها داشته اند، از این رو این اداره كل بايد در جهت حفظ این اعتماد به قوت عمل نمايد.
این نماینده مجلس افزود:خواست قلبی ما آن است که اداره استاندارد استان،مرکزی سازمان یافته و مجهز باشد تا بتواند جواب گوی تمامی نیازهای حوزه کاری خودش در منطقه باشد که در این صورت كالاها و خدمات به ویژه در حوزه صنایع غذایی با كيفيت بهتری به دست مردم می‌رسد .
مدير كل استاندارد استان یزد نیز در این نشست ضمن معرفي این این اداره کل و ارائه گزارش عملكرد سال 98  افزود: امسال توسط مقام
معظم رهبری تحت عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده است که ضروری است بیش از گذشته در جهت تحقق شعار سال به جايگاه استاندارد در جامعه توجه شود ،چرا که مسیر تولید ایمن و با کیفیت ازاستاندارد می‌گذرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:
ممکن است جریان گاز برخی مشترکین به هنگام تعمیرات و توسعه شبکه قطع گردد
اصفهان -راعی
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: به لحاظ فنی و ایمنی برای اجرای عملیات توسعه یا تعمیر شبکه شیر لوله گاز بسته شده و ممکن است منجر به قطع موقت جریان گاز برخی مشترکین گردد.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، سید مصطفی علوی، با اشاره به اینکه یکی از برنامه های شاخص واحد روابط عمومی اطلاع رسانی به موقع و موثر قطع و وصل گاز مشترکین است که به علت توسعه شبکه‌های گاز یا تعمیرات آن صورت می‌گیرد ، افزود: این مهم برای پیشگیری از حوادث احتمالی نشت گاز،آتش سوزی و انفجار اجتناب ناپذیر است.
وی، با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به مشترکین از زمانبندی قطع گاز در نقاط مختلف استان یک ضرورت جدی است، گفت: روابط عمومی از طریق صدا و سیما مکان و مدت زمان قطع گاز را به مشترکین اعلام می‌کند تا مشترکین در این مدت شیرهای وسایل گاز سوز خود را در حالت بسته قرار دهند.
مهندس علوی، افزود: به منظور اطلاع‌رسانی موثر، یک روز قبل از انجام قطع گاز؛ پیام صوتی مبنی بر اعلان قطع گاز در مکان مورد نظر و بازه زمانی آن، از طریق تماس همزمان با تلفن ثابت محدوده مشخص شده انجام می‌گیرد.

‍معاون فنی و عمرانی شهرداری اسلامشهر:
احداث و اصلاح آب‌روهای شهری؛ پایانی بر آبگرفتگی معابر اسلامشهر
اسلامشهر- بهاره عشقی صابر
هادی گورابی گفت: عملیات گسترده اصلاح هندسی انهار و کانال‌های سطح شهر برای پیشگیری و رفع آبگرفتگی معابر اجرا می‌شود.
هادی گورابی معاون فنی و عمرانی شهرداری اسلامشهر با اشاره به آبگرفتگی برخی انهار و کانال ها در زمان بارش نزولات آسمانی در اسلامشهر اظهار داشت: در این راستا عملیات اصلاح انهار و کانال‌های سطح شهر در دستور کار این معاونت قرار گرفت تا از وقوع مشکلات احتمالی ناشی از آبگرفتگی پیشگیری شود.
وی با بیان اینکه سرریز شدن نهر ابتدای خیابان امام موسی کاظم (ع) در هنگام بارندگی مشکلات بسیاری را در سطح شهر پدید می‌آورد، تاکید کرد: پروژه تغییر هندسی و هدایت نهر خیابان
 امام موسی کاظم (ع)به کانال اصلی میدان نماز با هدف کاهش دبی ورودی به بلوار امام حسین (ع)و جلوگیری از سرریز آب در محدوده چهار راه باغ فیض در حال انجام است.
گورابی در ادامه افزود: تاکنون چهار عملیات اصلاح و افزایش ظرفیت نهر در سطح شهر به اتمام رسیده که میتوان به اجرای این عملیات در خیابان امام حسن عسکری(ع) جهت اتصال به کانال اصلی خیابان مطهری و نهر خیابان شهید عزیزخانی با هدف جلوگیری از برگشت آب از سپتینگ خیابان کاشانی و آبگرفتگی منازل در کوچه شایان یک اشاره کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اسلامشهرادامه داد: اجرای نهر دوبل حد فاصل کوچه ۴۲ قائمیه تا کانال اصلی مقابل آموزشگاه موفقیان با هدف هدایت دبی آب ورودی از شهرک سعیدیه به نهر تفکیکی و اتصال به کانال اصلی و همچنین احداث کانال هدایت آب‌های سطحی در محله محمدیه انتهای کوچه های ادیب بطول ۳۵۰ متر از اقدامات انجام گرفته در جهت رفع مشکل آبگرفتگی این مناطق است.
گورابی با اشاره به آبگرفتگی منازل در انتهای کوچه های ۴۷  ،۴۹ و ۵۰ قائمیه اعلام کرد: عملیات نهر دوبل حد فاصل دو حوضچه آرامش بلوار آزادگان به هدف کنترل دبی دو سپتینگ و جلوگیری از آبگرفتگی منازل در انتهای کوچه های مذکور در حال انجام است.وی همچنین از اجرای پروژه اصلاح و احداث کانال خیابان شهید حافظ جعفری حد فاصل انتهای
باغ فیض تا انتهای خیابان شهید صیاد شیرازی و اتصال به کانال اصلی شهر، با همکاری حوزه معاونت خدمات شهری و امور مناطق به عنوان برنامه‌های در  دست اقدام این شهرداری نام برد.