میز خبر

۰

مدیر برق منطقه یک اصفهان:
با کابل‌های روغنی ۵۰ ساله خداحافظی می‌کنیم
اصفهان –بهمن راعی
مدیر برق منطقه یک اصفهان گفت: در محدوده منطقه یک ، با کابل‌های روغنی ۵۰ ساله خداحافظی می‌کنیم و بیش از ده کیلومتر اصلاح ساختار شبکه و به عبارتی بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف هوایی با تبدیل شبکه‌هاي مسي به کابل خود نگهدار در مرکز اصفهان صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان،مهندس سید علیرضا عریضی با اعلام این خبر گفت: متعادل سازی و پایداری فیدرهای فشار ضعیف ،ايمن سازي شبکه ،حفظ مبلمان شهري ،رفع ضعف برق ،کاهش تلفات شبکه ،
جمع آوري انشعابات غير مجازي و همچنين رفع مشکل نقاط پر خطر از اهداف اصلي اين پروژه بوده است.
وی تصریح کرد : هزینه پروژه بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ريال مي‌باشد. مهندس عریضی در ادامه به کابل‌های روغنی ۵۰ ساله اشاره کرد و گفت:تعویض کابل‌های روغنی ۵۰ ساله فرسوده اصفهان در خیابان طالقانی به منظور کاهش انرژی توزیع نشده که اهم آن کاهش خاموشی‌ها می باشد، انجام شد.وی  گفت :کابل‌های روغنی قدیمی در زمان اجرای
پروژه های دهه گذشته از تجهیزات به روز به حساب مي‌‎آمده است ولي برش‌هاي خواسته و ناخواسته که در طول زمان اتفاق افتاده از يک سو و قطع شريان روغني آن به طور عملي اين کابل‌ها را از مدار خارج نموده است و افزون بر آن کابل‌هاي کراسلينگ جديد ،تجهيزات به روز است که در مديريت هوشمند شبكه كارايي زيادي دارد و كاهش تلفات را همزمان با افزايش اطمينان شبكه در اختيار شركت قرار مي‌دهد .حساسيت اجرايي اين پروژه ها در بافت سنتي اصفهان به لحاظ تغييرات پياپي مهندسي شهرسازي از اهميت بيشتري برخوردار است .
وی در ادامه تصریح کرد :بیش از یک کیلومتر کابل کراسلینگ جایگزين کابل‌هاي روغني قديمي شد.گفتنی است؛ هزینه پروژه بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریال بوده است.

راه اندازی 160سایت تلفن همراه در گلستان
گرگان-قهرمان
درجلسه ای با حضور پیمانکاران پروژه فاز 8 عملیات توسعه شبکه تلفن همراه اول در گلستان ،جزییات اجرای طرح مورد بررسی قرار گرفت.
شهمرادی مدیر مخابرات گلستان گفت:این پروژه باید در موعد مقرر پایان یابد و 160 سایت تلفن همراه در بهترین وضعیت و کیفیت راه اندازی گردد.
وی اجرای این طرح را تحول عظیمی در افزایش کیفیت و تکمیل پوشش شبکه تلفن همراه دانست وافزود:این سایت‌ها در نقاطی از مناطق شهری ،روستایی ،توریستی وجاده ای احداث خواهد شد و مناطقی که پوشش تلفن همراه در آنها ضعیف است در اولویت قرار گرفتند.
مدیر مخابرات منطقه گلستان با تاکید برعدم توقف توسعه ارتباطات مخابراتی در استان گفت:علیرغم چالش‌های فراوان ،هیچ گاه توسعه را متوقف نکردیم و معتقد هستیم مردم استان باید از بهترین امکانات مخابراتی بهره‌مند شوند.
وی در انتها از پیمانکاران خواست دقت و تلاش فراوان خود را در اجرای پروژه مذکور صرف نمایند و اهتمام جدی در پایان پذیرفتن آن در زمان مقرر و با کیفیت بالا داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
مبالغ اضافی سرویس مدارس آذربایجان شرقی به اولیا عودت داده می‌شود
تبریز-توفیقی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: هزینه سرویس مدارس استان تا 15 اسفند محاسبه و با شرکت‌ها تسویه می‌شود و مبلغ اضافی به اولیا عودت داده خواهد شد.
کیانوش عطائی در جلسه کارگروه ماده 18حمل و نقل سرویس مدارس دانش آموزان آموزش و پرورش استان، با اشاره به بحران پیش آمده ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، مدیریت و ساماندهی قراردادهای سرویس های حمل و نقل دانش آموزان را ضروری دانست.
وی با نظرخواهی نسبت به افزایش نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی 1400-1399 جهت اعلام به شورای شهر تبریز، تاکید کرد: این نرخ بعد از تصویب به نواحی و مناطق ابلاغ می‌شود.
وی تاکید کرد: از پرداخت هر نوع هزینه به شرکت‌ها و رانندگان به دلیل عدم ارائه خدمات طبق قرارداد و به جهت این‌که هزینه سرویس از اولیا
اخذ شده و اعتبار دولتی نیست، خودداری شود.
وی اعلام کرد: با توجه به این‌که مطابق قراردادهای منعقده با شرکت‌های حمل و نقل، پرداخت هزینه در قبال انجام خدمات سرویس به دانش آموزان انجام می‌شود، لذا با توجه به شرایط موجود و تعطیلی مدارس، قراردادها از تاریخ 15 اسفندماه 1398 لغو می‌شود.
عطایی تشریح کرد: البته در صورت موافقت اولیا به صورت کتبی، مبلغ اضافی سرویس به هزینه سرویس سالتحصیلی 1400-1399 انتقال می‌یابد، به شرطی که دانش آموز در همان مدرسه ادامه تحصیل دهد.

افزایش 38 درصدی کشفیات کالای قاچاق در آذربایجان‌شرقی
تبریز-توفیقی
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اعلام افزایش 38 درصدی کشفیات حوزه قاچاق در سال 98 نسبت به سال ماقبل گفت:با انجام 22 هزار و 420 مورد بازرسی در قالب بازرسی‌های موردی، نوبه‌ای و گشت‌های مشترک، 372 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل یافت.مقصود رضازاده اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته که موضوع پایش بازار استان در ایام نوروز مطرح شد تا 15 فروردین 1399 تعداد 12 هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان صورت گرفته که در نتیجه آن افزون بر 962 مورد تخلف محرز شد که بیانگر نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از افزایش 10 درصدی تخلفات کشف شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 4 هزار و 328 مورد گشت مشترک بازرسی با دستگاه‌های مختلف استانی از جمله تعزیرات حکومتی، دانشگاه
علوم پزشکی، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و غله برگزار شد که از این حیث نیز با رشد 20 درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.
رضازاده همچنین به اقدامات نظارتی صورت گرفته در راستای دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از درگاه‌های مختلف اشاره کرده و گفت: در زمان برگزاری طرح، تعداد شکایات مردمی دریافت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته که با 17 درصد رشد به رقم یک هزار و 200 مورد رسید.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با اعلام افزایش 38 درصدی کشفیات حوزه قاچاق در سال 98 نسبت به سال ماقبل تصریح کرد،: با انجام 22 هزار و 420 مورد بازرسی در قالب بازرسی‌های موردی، نوبه‌ای و گشت‌های مشترک، 372 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل یافت.