پراید ۹۰ میلیونی؛ یک داستانیست پر ازآب چشم!

با جنجال‌هایی که مدیرعامل دوشرکت خودروسازی بی‌رقیب ایران در مورد نصرفیدن! ارتقای کیفیت خودرو برای این شرکت‌ها درست کرد، بلافاصله با افزایش ۳۰ درصدی محصولات این دوشرکت توسط دولت موافقت شد! و بازهم بلافاصله، خودرویی که اصل قیمت آن براساس کیفیتش، همان

پراید ۹۰ میلیونی؛ یک داستانیست پر ازآب چشم!

 

با جنجال‌هایی که مدیرعامل دوشرکت خودروسازی بی‌رقیب ایران در مورد نصرفیدن! ارتقای کیفیت خودرو برای این شرکت‌ها درست کرد، بلافاصله با افزایش 30 درصدی محصولات این دوشرکت توسط دولت موافقت شد! و بازهم بلافاصله، خودرویی که اصل قیمت آن براساس کیفیتش، همان 7 میلیون است ولاغیر، ناگهان با فزایشی 1300 درصدی مواجه شد؛ خودرویی که قراربود هرخانواده متوسط‌الحال ایرانی  توان خریدش را داشته باشد، الان به یک خودروی لاکچری تبدیل شده بی آن‌که از ارابه مرگ بودنش، چیزی کم شده باشد و در جاده‌های کشور با کوچک‌ترین تصادف به یک آهن‌پاره تبدیل می‌شود با آمار وحشتناک کشته‌ها و مصدومان.  پراید۹۰ میلیونی درب کارخانه، و ۱۰۰ میلیونی بازار اما، هم‌چنان پرایدی است با فن‌آوری سال ۱۳۶۵، زمانی که کره جنوبی آن‌را از رده تولید خارج و دست به سرش کرد تا خودروسازی ما میراث‌دار وسیله نقلیه‌ای شود که دیگر با کمترین متر و معیارهای استاندارد خودروسازی روز مطابقت ندارد.
با این‌همه بازهم این دوشرکت دست پیش را گرفته‌اند، برای گران‌تر کردن و تداوم تولید این خودرو  و با این که خود عامل گران شدن پراید شده‌اند، اعلام کرده‌اند که اگر گرانی این خودرو، هم‌چنان ادامه یابد، پراید دوباره به خط تولید بازمی‌گردد تا تعادلی در نرخ آن ایجاد شود.
به نظر می‌رسد، به دلیل انحصاری و بی‌رقیب بودن این دو شرکت و عدم اجازه ورود خودرو به کشور، مردم و دولت ما، به دلایل گفته شده و هر دلیل دیگری، توسط این دو خودروسازی به گروگان گرفته شده‌اند!