تفاهم نامه همکاری بین استاندارد یزد و شرکت بنیاد بتن منعقد شد

درهفتمین روز از هفته دفاع مقدس؛

درهفتمین روز از هفته دفاع مقدس، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد استان یزد و شرکت بنیاد بتن جنوب شرق وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.


يزد-اکبر خیرخواه
درهفتمین روز از هفته دفاع مقدس، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد استان یزد و شرکت بنیاد بتن جنوب شرق وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد،در راستای واگذاری وظایف تصدی گری دولت به بخش خصوصی ودراجرای اصل 44 قانون اساسی و به منظور استفاده از توانمندی‌های علمی و فنی شرکت موصوف، این تفاهم نامه در اسرع وقت شکل اجرایی به خود می‌گیرد.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد، با گرامیداشت یاد و نام تمامی شهداي راه حق و حقیقت به ویژه شهدائ جنگ تحمیلی ، ضمن تبیین نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی ویرانه‌های بعد از 8 سال جنگ تحمیلی،در نشست مشترک مسئولین حاضر گفت:بتن یکی از مصالحی است که نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور دارد و تقریبا امروز سازه ای نداریم که بتن در آن مصرف نشده باشد،بنابراین با توجه به اهمیت و حساسیتی که این کالا دارد جزو محصولات اساسی واستراتژیک به حساب می‌آید.
محمد رضا زارع بنادکوکی افزود:ازجمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه ،مشارکت در تدوین و ترویج استانداردهای ملی مصالح ساختمانی است، که شرکت بنیاد بتن جنوب شرق می تواند به خوبی خلاء موجود استاندارد های تحقیق محور را در این حوزه پر نماید.
وی ادامه داد:هوای گرم و خشک این استان می تواند یکی از محورهای تحقیقاتی در حوزه مصالح ساختمانی به ویژه شن،ماسه و بتن باشد که
با توجه به بار فنی و پژوهشی خوبی که در این استان وجود دارد ،کارهای پژوهشی به خوبی به نتیجه می‌رسد.
این مقام مسئول در پایان سخنان خود گفت:امضاء و مبادله این تفاهم نامه،با توجه به اهمیت استاندارد و درراستای اجرای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی،پژوهشی و فرهنگی صورت گرفته است که، ترویج و توسعه
فرهنگ استاندارد در زمینه مصالح ساختمانی و نیزهمکاری درجهت ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی در استان، ازجمله دیگر اهداف آن می باشد.
در پایان این نشست، مهدی درویش مهدی آبادی،مدیرعامل شرکت بنیاد بتن شرق نیز گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تا به محض
راه اندازی گروه پژوهشی مصالح ساختمانی اداره کل استاندارد استان یزد، با توجه به توانمندی‌های برشمرده شده، به عنوان یک بازوی اجرایی
یاری رسان مجموعه ، به منظور رسیدن به اهدافش باشد، ضمن این که انجام فعالیت‌های آموزشی و ترویجی را نیز این شرکت در کارنامه کاری خود دارد.