امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل

مردم به هشدارها توجه کنند؛

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال بارش‌های سیلابی در برخی نقاط استان، مردم گرفتار سیل شدند ودر این راستا به ۲۴۰ شهروند آسیب دیده و سیل زده امدادرسانی شد.

امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه  و بویراحمد گفت: به دنبال بارش‌های سیلابی در برخی نقاط استان، مردم گرفتار سیل شدند ودر این راستا به ۲۴۰ شهروند آسیب دیده و سیل زده امدادرسانی شد.
کاظم فلاحی دوست در گفتگو با مهر، افزود: متأسفانه ساخت خانه در مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌های فصلی قدیمی که اکنون خشک شده‌اند، سبب می‌شود که در بارندگی‌ها، این خانه‌ها دچار تخریب و آسیب دیدگی شوند.
وی بیان داشت: در منطقه دشت بازار شهرستان دنا، ۱۰ خانوار عشایری به علت اسکان در محل نامناسب گرفتار سیلاب شدند و تیم امدادی شهرستان دنا به منطقه حادثه اعزام شد.
فلاحی دوست افزود: ۱۲ عملیات امدادرسانی در این بارش‌ها انجام و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین  ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد.
وی اظهار داشت: عملیات امداد و نجات توسط  ۳۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۲ تیم و با هشت دستگاه پیکاب و شش دستگاه پمپ لجن کش انجام شد.
فلاحی دوست با بیان اینکه مردم باید در بارندگی‌ها به هشدارها توجه کنند، گفت: متأسفانه علیرغم هشدارها، برخی افراد در بارندگی‌ها به حاشیه رودخانه‌ها رفته یا در مناطق کوهستانی حضور می‌یابند که با توجه به وقوع سیلاب و یا احتمال ریزش سنگ و رانش زمین این امر خطرناک است.