حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله‌الحرام، ذکر پروردگار و «وحدت و ارتباط مسلمانان» را دو عنصر بسیار مهم معنوی و اجتماعی فریضه حج خواندند و با اشاره به حادثه عظیم غزه و جنایات رژیم خون‌آشام صهیونیستی گفتند: حج امسال در پرتو آیات قرآن کریم و یاد و نام مبارک حضرت ابراهیم(ع)، باید فراتر از هر سال، حج برائت از این دشمن جنایتکار مسلمانان و حامیان آن باشد.

دبیر انجمن جراحان عمومی ایران گفت: آسیب شدید به جمجمه، شایعترین علت مرگ موتورسواران بوده و بروز تروما به علل مختلف طی چند مدت اخیر روند افزایشی داشته است.

آسیب شدید به جمجمه، شایعترین علت مرگ موتورسواران

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تولید بنزین در پالایشگاه آبادان از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۵ میلیون لیتر و تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر آن زمان، به ۱۹ میلیون لیتر رسیده است.

تولید بنزین در پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است

سیستان و بلوچستان سال‌ها درگیر خشکسالی با درجات مختلف بوده اما بارش‌های اخیری که رخ داد سبب شد رکورد میزان بارش در ۱۰ سال گذشته در استان شکسته شود و تپش نبض و زندگی در جای جای این منطقه شنیده شود.

بارندگی‌هایی که خشکسالی جنوب سیستان و بلوچستان را تا حد زیادی برطرف کرد

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد.

برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور با حضور رئیس‌جمهور

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی، از برگزاری آزمون میان دوره پیش کارورزی به صورت الکترونیک در ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ برای واجدین شرایط خبر داد.

آزمون میان دوره پیش کارورزی  ۱۷ خرداد ماه برگزار می‎شود

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرآمدان نمونه آموزشی در سطح کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند.

پذیرش ۵۳ درصد دانشجویان دکتری به روش استادمحور

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های دانشگاهی تاکید کرد و گفت:از مهر آینده موضوعات هوش مصنوعی، تحول دیجیتال و کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی دانشگاه اجرایی خواهد شد.

استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر آینده

یک نماینده مجلس گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد اجرایی خواهد شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت وضعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج و از جمله تالاسمی، چگونگی پوشش بیمه‌ای این بیماران و وضعیت دسترسی به داروهای مورد نیاز این بیماران را تشریح کرد.

وجود حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی و پیگیری‌های ویژه به‌منظور تحقق راهبرد «جهش تولید» تأکید کرد.

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

اخبار برگزیده

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰معدن فعال در کردستان وجود دارد.

فعالیت ۲۰۰ معدن فعال در کردستان

تقلال در ارزیابی از عملکرد استقلال برابر ذوب آهن اصفهان گفت : طبیعی بود که استقلال برنده این دیدار باشد. اگر ۳ امتیاز این بازی را از دست می‌داد با بردی که پرسپولیس برابر نساجی داشت، صدرنشینی را از دست می‌داد و شرایط برای استقلال سخت می‌شد.

ماشاریپوف استقلال را نجات داد

آخرین دیدار از هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر بین تیم های استقلال و ذوب آهن به قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان رسید. مجید علیاری(۶) برای ذوب آهن گل زد. ماشاریپوف(۶۴) و بلانکو(۴+۹۰) برای استقلال گل زدند.

روزبه چشمی باید سه بار اخراج می شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

براساس سامانه نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجویان تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برای ثبت درخواست مهلت دارند.

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی

هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد.

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد

یک مطالعه جدید به رهبری سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که تلاش‌های جهانی برای واکسیناسیون جان ۱۵۴ میلیون نفر از جمله ۱۰۱ میلیون نوزاد را نجات داده است.

واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند

برای اولین بار در کشور و با هدف تحقق برنامه های اجرایی سیاست‏های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و به منظور توسعه و هم افزایی زمینه های همکاری مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت‎های موجود در جهت افزایش توان صنعت کشتی سازی کشور طی مراسمی با حضور اعضای هیات مدیره سه شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.بر این اساس قرار است با مشارکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، شركت صنعتی دريايی ايران (صدرا) و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تجاری تمام ایرانی ایجاد شود.

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

تیم فوتسال پالما در حضور مسلم اولادقباد با برتری برابر بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

برتری پالما برابر بارسلونا

روسیا الیوم: کره شمالی از ایالات متحده و دیگر کشورها به دلیل تلاش برای یافتن جایگزینی برای کمیته نظارت سازمان ملل در مورد تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ انتقاد کرد.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی،‌ در صورت ادامه روند فعلی شکست خواهند خورد