نشست خبری مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی با اصحاب رسانه برگزار شد

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی این شرکت با افزایش یک خط جدید، نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد افزایش یافته است.

اراك-خبرنگار آفرينش
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی این شرکت با افزایش یک خط جدید، نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد افزایش یافته است.
علی‌اکبر فضلی‌خانی  با اشاره به انتقال ۵۰ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده‌های نفتی در سال جاری، اظهار کرد: ۳۰ میلیارد لیتر نفت خام و ۲۰ میلیارد لیتر فراورده‌های نفتی از ابتدای امسال تاکنون از خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی منتقل شده است.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی افزود:۸ میلیارد لیتر از فرآورده‌های نفتی، در انبارهای همدان، لرستان، مرکزی و قم، به صورت فرآورده صورت گرفته است.
فضلی‌خانی با اشاره به اینکه بیشتر فرآورده‌ها توسط خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، نفت گاز و بنزین منتقل شده است، گفت:مخابرات منطقه مرکزی با استفاده از تجهیزات به روز، با حداکثر ضریب اطمینان و حداقل تأخیر ارتباطی، کارآمدترین خدمات مخابرات صنعتی را ارائه می‌دهد.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی یادآور شد:۱۷۵۰ کیلومتر خط نفت خام و خطوط لوله و مخابرات در این منطقه وجود دارد.
وی بیان کرد: این خطوط شامل حدود ۵۰۰ کیلومتر نفت خام است و مابقی آن را فرآورده‌های نفتی تشکیل می‌دهد.
فضلی‌خانی با اشاره به پایش مستمر مراکز انتقال نفت، ادامه داد:
 بیش از ۵۸ میلیارد لیتر نفت خام و انواع مواد نفتی در طی سال توسط خطوط لوله در منطقه مرکزی جابجا می‌شود.
فضلی‌خانی، پیکرانی هوشمند در خطوط را از برنامه‌های مهم و سال آینده بیان کرد و افزود: در این راستا خطی از شازند به قم تا تهران حکمرانی هوشمند می‌شود و نقطه به نقطه خط مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی در ۱۲ منطقه کشور، برای سارقین ناامن‌ترین و برای کارکنان امن‌ترین منطقه است، گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه امسال در انشعابات این منطقه وقوع سرقت نداشتیم.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۷۰۰ کیلومتر مسیر خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی این منطقه در شبانه روز حفاظت می‌شوند.