حضور حداقلی دانش آموزان در مدارس پردیس

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس:

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: اگر مدرسه ای ۱۲ کلاسه در پردیس باشد دانش آموزان شیفت بندی شده و هر روز حداکثر از جمعیت ۲ کلاس استفاده کرده و و با فاصله بنشینند.


پردیس-ایرج صادقعلی
رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: اگر مدرسه ای  12 کلاسه در پردیس باشد دانش آموزان شیفت بندی شده و هر روز حداکثر از جمعیت 2 کلاس استفاده کرده و و با فاصله بنشینند.
به گزارش خبرنگارآفرینش، مصطفی حسنوند، رئیس اداره آموزش  و پرورش شهرستان پردیس ضمن بیان سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس اظهار کرد: اولیا ابتدا باید توجه بیشتری به مسائل تربیتی فرزاندانشان داشته باشند و مدرسه را مسؤول مسائل پرورشی و تربیتی ندانند.
وی گفت: در وضعیت کنونی که دانش‌آموزان بیشترین زمان را در منزل سپری می‌کنند، والدین توجه بیشتری به آن‌ها داشته و مسائل دینی، تربیتی و فرهنگی را آموزش دهند، زیرا امروز دانش آموزان نمازخوان الگوی مدارس هستند و جز اثرگذاران هستند.
حسنوند افزود: دوم مورد، توجه به مسائل سلامت و تربیت بدنی است که اولیا باید برنامه شاد را رصد کنند، زیرا در مقایسه با سایر کشورها عدالت آموزشی را در این را کشور ایجاد کرده‌ایم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس ادامه داد: سومین مورد، بحث آموزش است و در این حوزه ابتدا باید به مشکلات رسیدگی کرد چراکه ما رویکردهای جدیدی را در وزارت آموزش و پرورش در پیش گرفته‌ایم و نباید یک مورد صورت مسأله را پاک کرد.
وی اضافه کرد: در مقایسه ایران نسبت به دیگر کشورها بهتر عمل کرده و با تی وی شاد، صداوسیما، فضای مجازی شاد، تکلیف محور و ...دروس را با بهترین آموزش‌ها در اختیار کاربران قرار داده‌ایم.
حسنوند تصریح کرد: اولیا باید جدول پخش صداوسیما را رصد کنند، زیرا عده‌ای از اولیا از این برنامه‌ها بی‌خبر بودند و طبق آمار از
36 هزار دانش آموز ما تعداد انگشت شماری به فضای مجازی دسترسی نداشتند که برنامه‌هایی برای دسترسی آن‌ها انجام شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس افزود: تکلیف محوری، پژوهش محوری و ...در مقطع ابتدایی با ذخیره عملکرد، رزومه فعالیت‌های کاری در این پرونده، فعالیت این دانش آموزان ارزش یابی می‌شد؛ امسال نیز در تمام پایه‌ها این پوشه ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: والدین تکالیف فرزندان را رصد کنند، زیرا سامانه شاد زمینه و بستری را فراهم کرده تا معلمان سراسر کشور محتوای تدریس شده را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.
حسنوند اضافه کرد: حضور در مدرسه اجباری بوده، اما در پردیس که وضعیت آن سفید است، باید مانند گذشته دانش‌آموزان به صورت عادی در مدرسه حاضر باشند، اما وزیر نگاه یکسانی در این حوزه داشتند.
حسنوند اضافه کرد: اگر مدرسه‌ای 12 کلاسه در پردیس باشد، دانش‌آموزان شیفت‌بندی شده و هر روز حداکثر از جمعیت دو کلاس استفاده کرده و  با فاصله بنشینند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس تأکید کرد: رفع اشکال در مدارس رفع می‌شود و هرگز 400 دانش آموز را در مدارس نخواهیم داشت و با کلاس‌بندی جمعیت مدارس در 6 روز تقسیم خواهد شد و از والدین همراهی همدلی و اعلام مشکلات را انتظار داریم.