ساختمان سازان ایرانی به روسیه می‌روند

ساختمان سازان ایرانی به روسیه می‌روند

 


در ادامه برنامه ریزی‌ها برای توسعه همکاری‌ها میان ایران و روسیه، اتاق بازرگانی تهران از مشارکت در یک نمایشگاه تخصصی روس خبر داده است.
به گزارش ایسنا، معاون کسب‌وکار اتاق تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه InterStroyExpo در بهار سال آینده در سنت‌پترزبورگ روسیه، از همکاری مشترک اتاق تهران و اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه برای مشارکت اعضای اتاق تهران و فعالان اقتصادی در این رویداد تجاری خبر داد.
هومن حاجی‌پور با اشاره به تجربه موفق همکاری این دو اتاق بازرگانی برای حضور بنگاه‌های اقتصادی ایران در نمایشگاه PRODEXPO روسیه، تصریح کرد که نمایشگاه InterStroyExpo سنت‌پترزبورگ فرصت مناسبی برای آشنایی فعالان اقتصادی ایران با بازار محصولات و تجهیزات ساختمانی روسیه، توسعه تعاملات تجاری با فعالان اقتصادی این کشور و مقایسه محصولات رقبای جهانی است.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۸۰ غرفه‌دار میزبان حداقل ۴۰۰۰ بازدیدکننده خواهند بود، یادآور شد که در این رویداد حدود
 ۱۰۰ سخنران تخصصی صنعت ساختمان از طریق ۳۰ رویداد تخصصی به نشر مفاهیم این صنعت خواهند پرداخت.
حاجی‌پور افزود: در این نمایشگاه، محصولات و خدمات مربوط به مصالح ساختمانی، سقف و عایق‌‎کاری، سازه‌های فلزی و پیش‌ساخته، آسانسور و پله برقی، ماشین‌آلات ساختمانی، تجهیزات آتش‌نشانی، تجهیزات
 آب و بهداشتی و تهویه هوا، محصولات الکتریکی و روشنایی و خانه هوشمند، دکوراسیون داخلی و نیز ابزارآلات تولید مصالح ساختمانی از کشورهای مختلف به نمایش در می‌آید.
بر اساس اعلام اتاق بازرگانی تهران، معاون کسب‌وکار اتاق تهران با یادآوری اینکه این نمایشگاه از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در سنت‌پترزبورگ برگزار می‌شود، تصریح کرد که اعضای اتاق تهران و فعالان اقتصادی می‌توانند با تکمیل فرم ثبت‌نام، آمادگی خود برای حضور در این رویداد و بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات اتاق تهران را اعلام کنند.
به گزارش ایسنا، پس از نهایی شدن توافقات تجاری جدید میان ایران و روسیه، در هفته‌های گذشته بخش خصوصی دو کشور دیدارهای مختلفی برای توسعه سطح همکاری‌ها با یکدیگر داشته‌اند.
پس از پیوستن ایران به اوراسیا، در تجارت مشترک میان دو طرف تخفیف های تعرفه‌ای متنوعی نهایی شده و آن طور که رییس سازمان توسعه تجارت گفته، ظرف ماه‌های آینده، تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا نهایی می‌شود و همین موضوع می‌تواند تبادلات تجاری ایران و روسیه را نیز به شکل قابل توجهی افزایش دهد.