مصرف بهینه گاز، نیازمند فرهنگ‌سازی از پایه است

وزیر آموزش و پرورش در جریان دیدار از پالایشگاه گاز پارسیان:

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه بستر اصلی فرهنگ‌سازی در کشور است، گفت فرهنگ‌سازی به منظور مصرف بهینه از مقاطع پایه و پیش از دبستان باید در دستور کار قرار گیرد.




وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه بستر اصلی فرهنگ‌سازی در کشور است، گفت فرهنگ‌سازی به منظور مصرف بهینه از مقاطع پایه و پیش از دبستان باید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش پانا، یوسف نوری در جریان دیدار از شرکت پالایش گاز پارسیان در رابطه با ضرورت اصلاح الگوی مصرف گاز در کشور، با بیان این مطلب، اظهار داشت: مصرف سرانه گاز در کشور ما به دلیل وفور این نعمت الهی برای هموطنان، بیش از استاندارد جهانی است.از این رو لازم است که در موضوع بهینه‌سازی مصرف اقدامات سازنده‌ای صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که مقام معظم رهبری در سال 88 سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف را ابلاغ کردند، گفت: از آن زمان اقدامات خوبی از سوی نهادهای مسئول صورت پذیرفته که در این راستا، می‌توان به نقش‌آفرینی نهادهای فرهنگی در راستای مأموریت‌های محوله، اشاره کرد.
نوری با اشاره به این‌که کارآمدترین راهکار برای اصلاح رفتار مصرف‌کننده به منظور بهینه مصرف کردن، فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد:نهاد
آموزش و پرورش و به طور مشخص مدرسه، بستر اصلی فرهنگ‌سازی است. در این راستا می‌توان با تمرکز بر فرهنگ‌سازی از پایه در مقاطع ابتدایی
و حتی پیش‌ از دبستان، در رابطه با راهکارها و مزیت‌های مصرف بهینه
به فرزندان و خانواده‌ها آموزش داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، وی با اشاره به لزوم گزارش نشست‌های مشترک در این خصوص برای هم‌افزایی نهادهای مسئول در این عرصه، خاطرنشان کرد: مسئله بهینه سازی مصرف در بعد کلان آن در کتاب‌های آموزش و پرورش تا حد قابل قبولی درج شده؛ از این رو به نظر می‌رسد در زمینه فرهنگ‌سازی نیازمند اقدامات بدیع و خلاقانه‌ای هستیم که باید با همکاری مشترک نهادهای ذی‌ربط شکل گیرد.