۲۰ درصد پذیرش دانشجویان دکترا از سال آینده استاد محوری است

معاون آموزشی وزارت علوم :

معاون آموزشی وزارت علوم : ۲۰ درصد پذیرش دانشجویان دکترا از سال آینده استاد محوری است



معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : از سال آینده ۲۰ درصد پذیرش دانشجویان دکترا به صورت استاد محوری است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر قاسم عمو عابدینی در پنجاه و نهمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها ، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که امروز به صورت حضوری و مجازی (در محل پردیس دخترانه نسیبه دانشگاه فرهنگیان) برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای جامعه علمی افزود:دانشگاه فرهنگیان دانشگاه مهمی است چرا که مسئولیت بزرگ تربیت معلمان را بر دوش دارد و فرزندان ایران اسلامی از این مجموعه وارد معلمی که شغل انبیا است می‌شوند .
وی اضافه کرد:مسیری که مقام معظم رهبری در حوزه تربیت معلمان تبیین کرده‌اند ، الگویی است که نظام آموزش عالی باید به آن توجه کند و هم اکنون شاهد هستیم که استعدادهای برتر ما در کنکور ، اقبالشان به سمت دانشگاه فرهنگیان و معلم شدن است.
عموعابدینی یاد آور شد:اصول پایداری یک کشور و توسعه پایدار ، مبتنی بر آموزش است و جریان توسعه و جریان پایداری و عزت و قدرت مبتنی بر دانایی است و محور اساسی که دانشگاه در تمدن اسلامی نقش‌آفرینی می‌کند.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه در بحث بازگشایی دانشگاه ها و مدیریت کیفیت آموزش نیازمند به برنامه‌ریزی دقیق هستیم افزود:پیکره نظام آموزش عالی مانند پیکره انسانی است که برخی اندام ها بیش از حد رشد کرده‌اند و تعادل ندارند و همه حوزه‌های آموزش از جمله فناوری آموزش محور و آموزش فناور محور باید به صورت متعادل شکل گیرد.
وی بحث آمایش آموزش عالی را ضرورت کشور دانست و افزود:بحث آمایش آموزش عالی باید در ساماندهی ، ماموریت گرایی و رتبه بندی و ضوابط مختلف اجرایی شود .
معاون آموزشی وزارت علوم ، حکمرانی و استقلال دانشگاه ، نظام پذیرش، توجه به نخبگان ، نیاز محوری آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای و استاد محوری را از کلید واژه‌های طرح تحول دانست و افزود : در حال تغییرات در نظام جامع تخصیص رشته و نظام جامع پذیرش دانشجو هستیم.معاون وزیر علوم با بیان اینکه اقبال ما در حوزه علوم پایه بیشتر خواهد شد افزود:دانشگاه فرهنگیان در علوم پایه مشکلی ندارد و آیین‌ نامه‌ای
در حال آماده‌ سازی است و بر اساس آن از سال آینده پذیرش دانشجو در رشته‌های ریاضی ، فیزیک ، شیمی ، زیست‌ شناسی و آموزش کودکان استثنایی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های منطقه برگزار خواهد شد.