وزیر کشور: پلیس کسانی را که در مسیر مرزها هستند، متوقف می‌کند

وزیر کشور گفت: پلیس بر اساس وظایفش زائرانی که در مسیر مرزهای کشور هستند، متوقف می‌کند یا باز می‌گرداند.

وزیر کشور: پلیس کسانی را که در مسیر مرزها هستند، متوقف می‌کند

 


وزیر کشور گفت: پلیس بر اساس وظایفش زائرانی که در مسیر مرزهای کشور هستند، متوقف می‌کند یا باز می‌گرداند.
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی که برای بازدید از مرزهای کشور وارد خوزستان شده، از زائران مراسم اربعین که هنوز سفرشان را آغاز نکرده‌اند، خواست به سمت مرزها حرکت نکنند.
 وزیر کشور با این حال گفت که مسئولان تلاش می‌کنند افراد حاضر در مرزها و استان‌های مرزی به خاک عراق منتقل شوند.
 ازدحام در مرزهای ایران و عراق باعث شده وزارت کشور از مردم بخواهد راهپیمایی مراسم اربعین را به تعویق بیندازند. به گفته آقای وحیدی، سرعت و ظرفیت کمتر تخلیه مرزها در عراق نسبت به ایران، سلامت زائران را با تجمع در مرزها به خطر می‌اندازد.
 وزارت کشور اعلام کرده در صورت آمادگی عراق و بهبود شرایط مرزی، زائران را برای حرکت به سمت مرزها مطلع می‌کند.
 امروز هم معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور که ریاست ستاد اربعین را برعهده دارد، از وجود «مشکلات اصلی در مرزها» خبر داد و گفت: «آن سوی مرز چذابه عراقی‌ها خودرویی برای انتقال زائران ندارند و در حال جبران این کمبود هستیم. از نجف پیام‌هایی به ما دادند که با کمبود آب مواجه هستند.»
 سید مجید میراحمدی همچنین از زائران ایرانی خواست هر چه زودتر سفرشان را پایان دهند. او اعلام کرد که «سفر اربعین باید ۵ روز و مدت ماندگاری در کربلا تنها یک روز باشد.»
 ورود اتوبوس زائران به خوزستان، ایلام و کرمانشاه ممنوع شد
همچنین رئیس پلیس راه راهور از ممنوعیت ورود اتوبوس به خوزستان، ایلام و کرمانشاه خبر داد و گفت: هموطنان به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند.
سردار حسن مؤمنی در گفتگو با  مهر با اشاره به انسداد مرزها اعلام کرد: از امروز صدور صورت وضعیت برای اتوبوس‌ها به سمت مرزها ممنوع شده است.