ساخت تجهیز کاربردی برای مقابله با گاز سولفید هیدروژن در ملی حفاری

شمار واحدهای ارائه‌دهنده خدمات ایمنی مقابله با گاز سولفید هیدروژن در شرکت ملی حفاری ایران افزایش یافت.


شمار واحدهای ارائه‌دهنده خدمات ایمنی مقابله با گاز سولفید هیدروژن در شرکت ملی حفاری ایران افزایش یافت.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سعید قربانی،  مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران گفت: با ساخت و تجهیز یک دستگاه یونیت ارائه خدمات ایمنی مقابله با گاز سولفید هیدروژن از سوی کارشناسان خدمات ایمنی گاز H2S این مدیریت، شمار یونیت‌های موجود به ۱۳ دستگاه افزایش یافت.
وی با بیان اینکه یونیت مورد نظر با استفاده از امکانات داخلی ساخته، آزمایش و در حال ارائه خدمات تشخیص گازهای H2S و احتراقی در موقعیت عملیاتی دستگاه حفاری است، افزود: ساخت این یونیت در داخل شرکت بیش از ۵۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال داشته است.
قربانی اظهار کرد: واحد خدمات ایمنی مقابله با گاز سولفید هیدروژن یکی از واحدهای زیرمجموعه این مدیریت است که ارائه خدمات حفاظت از کارکنان در برابر گاز سمی H2S در مناطقی که این گاز سلامت آنان را تهدید می‌کند، برعهده دارد.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران گفت: سولفید هیدروژن گازی بسیار سمی، بی‌رنگ، قابل اشتعال، با بوی آزاردهنده و سنگین‌تر از هوا است که برای کارکنان، تجهیزات و محیط زیست پرخطر است. یونیت ساخته‌شده قادر است انتشار و میزان گازهای سمی سولفید هیدروژن و گازهای هیدروکربنی قابل اشتعال را در نقاط پیرامونی و کانون دکل حفاری (که براساس ارزیابی ریسک تعیین می‌شود) به‌صورت
 ۲۴ ساعته و برخط، پایش و اعلام کنند.
قربانی اظهار کرد: همچنین این یونیت می‌تواند با ذخیره و در دسترس قرار دادن هوای تنفسی از طریق سیلندرها و شبکه انتقال هوای تنفسی از جان کارکنان دستگاه حفاری به‌خصوص کارکنان مستقر در سکوی حفاری و مخازن سیال حفاری محافظت کند.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست، شرکت ملی حفاری ایران گفت: هم‌اکنون این یونیت بنا به درخواست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دستگاه حفاری ۵۵ فتح مستقر بر چاه ۱۲۰ بی‌بی حکیمه به‌کار گرفته شده است.
وی یادآور شد: این سومین یونیت از این نوع است که با اتکا به دانش فنی کارکنان سختکوش واحد خدمات ایمنی مقابله با گاز هیدروژن سولفید با استفاده از امکانات و توانمندی‌های داخلی طراحی، آماده‌سازی و ساخت شده و در مدار عملیات قرار گرفته است.